'Made' -schroefjes ook in RVS???

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 4 sep 2005.

1. toneburst

toneburst

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Hoi,

wat mij mateloos irriteert is het roesten van die verrekte kleine inbus-schroefjes die in alle klemringen en de meeste schroefaskoppelingen zitten. Omdat wij als duikboters vaak dit spul in de vrije vloedruimte hebben zitten roest dit spul als de neten... Nu vroeg ik me af: weet iemand of die kleine roestbakken ook in RVS te krijgen zijn. Scheelt een heleboel invet-werk, en op de middellange duur ook aardig wat uitboor- en renovatiegedoe.

Bedankt vast,

Jos

2. vir niks ni bang ni boot

vir niks ni bang ni boot In Memoriam

Lid geworden:
    14 jan 2005
    hoi jos
    ik heb die inbus boutjes RVS in huis de maat is 3x4
    groeten fred

3. Dirk

Dirk Forum veteraan

Lid geworden:
    30 aug 2002
    Let er wel op dat je die RVS "boutjes" niet in een "roestend" draad draait, dan blijkt RVS behoorlijk agresief te corroderen ... het is maar een weet .... en aluminium en RVS zijn ook beslist geen vriendjes ....

4. toneburst

toneburst

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Hi Fred,

wat er nu in zit is 3 x 3mm (b x l), maar 3 x 4 kan zonder problemen (ruimte genoeg eromheen). De breedte-maat is in mm, genomen over de schroefdraad. Voor zover mijn (beperkte) technische kennis reikt zou dit M2 zijn (toch?).
    Volgend weekend maar 's effe bezoekje afleggen?

Jos

5. vir niks ni bang ni boot

Lid geworden:
    14 jan 2005
    hoi Jos
    ik heb meer verstand van giraffen maar wat ze mij wijs gemaakt hebben is dat 3x4 is M3 en 4lang en je hebt boor 2.5 nodig om M3 te snijden, maar alle gekheid op een stokje,aanstaande zaterdag ben ik op een braderie in Franeker demonstratie varen met een groepje collega modelbouwers we staan met een bassin tussen de kerk en de bank en hopelijk kunnen we meer mensen activeren om te gaan modelbouwen en eventueel geestelijke bijstand te verlenen omdat er veel zijn die zeggen van ja maar en dan niets doen en niet eenvoudig willen of kunnen denken maar ook omdat er modelbouwers tussen haakjes zijn die heel ingewikkeld praten en dit soort mensen juist bang maken om te beginnen en zelf niets presteren of laten zien nou ik ben van mening dat een ieder met zijn eigen vaardigheden en een beetje hulp meer kan doen dan hij zelf had gedacht.en ik dacht dat we met zijn alle op het forum hier goed mee bezig zijn,een geluk dat niemand het beter weet maar alleen anders
    ik hoor of zie je wel Jos.
    groeten Fred

6. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Hoi Fred,

Als je ook naar Lelystad komt de 25e mag je er voor mij een 10 stuks meenemen! :thumbsup:

7. vir niks ni bang ni boot

Lid geworden:
    14 jan 2005
    ik doe mijn best om te komen en dan neem ik al het materiaal mee wat ik heb want ik wil niet dat je gaat zitten van ik kan niet verder.
    groeten fred

8. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Het draad snijden is de diameter maal 0.8
    dat is voor m3 dus 2.4
    en voor m5 is dat dan 4 menzenz dat gaat goed tot m 10

9. vir niks ni bang ni boot

Lid geworden:
    14 jan 2005
    hoi van gent
    bedankt voor de les ik heb er nooit bij stil gestaan keek altijd op een tabelletje M3 is inderdaad 2.4 snijden maar de omrekenings factor zal ik onthouden zo zie je maar nooit te oud om te leren.
    groeten fred

Deel Deze Pagina