Beste, Ik heb een tijdje terug een nieuw setje banden gekocht voor mijn e-revo vxl. Na meerder maals de stock banden kapot te krijgen was ik een alternatief gaan zoeken. Dus had ik de 'proline' 'dirt hawgs' gevonden. Heel leuke bandjes alleen wegen ze massa's veel (merkte ik na ik ze in mijn handen had) Nu altijd als ik ga rijden met de revo op de weg maakt hij rare geluiden. Als ik stuur dan hoor ik vanalles kraken en als ik rap wil vertrekken lijkt het alsof er ergens iets niet goed grijpt en maakt dan een heel hoog geluidje. Ik begin me zorgen te maken omdat de geluiden naarmate het rijden erger worden. Ook slijt de slipperclucht nu uber snel. Is dit allemaal omdat de banden te zwaar zijn? De auto is volledig stock en altijd als ik 5 minuutjes heb gereden staat de escn, motor en batterij gloeiend heet ( je zou er een eitje op kunnen bakken denk ik.) Dit is natuurlijk niet goed en had graag wat hulp gehad. Ik had ook al gedacht aan een goede koeling te voorzien maar ik heb een keertje zonder kap gereden en toen had hij het nog dus ik snap het niet zo goed. Ook heb ik al veel keer mijn tandwiel anders afgesteld en nog niks. Ik hoop dat jullie mij hier verder kunnen mee helpen. Alvast bedankt. Groetjes
de dirthawgs zijn inderdaaad een stuk zwaarder en groter ook, door de speedpinopn erop te zetten zou hij al minder heet moeten worden, dat geratel bij het optrekken kan je diff zijn... leg je probleem even uit in het 1:16 e revo topic inplaats van 2 nieuwe topics te maken met 1 probleem...
Oke heb de speed pinion aangepast en mijn slipper-clucht redelijk goed ingesteld. (hoe doe je dat eigenlijk het beste?) Ik zal laten weten of hij nog steed warm wordt Grts Toon
Oke net terug van het test-ritje. De temperatuur bleef heel normaal (gevoels temperatuur was lauw) de eerst 5 minuutjes. Maar naar het einde toe begon hij weer redelijk warm te lopen. En toen dat hij echt gloeiend heet werd ben ik maar gestopt met rijden ik heb ook deze keer zonder kap gereden voor de lucht de motor en esc te laten afkoelen. Ik moet wel zeggen dat de esc deze keer niet eens warm is geworden en de batterijen ook niet. Dus dat is al een pluspunt. Nogtans denk ik dat de batterijen niet warm zijn omdat ze nog wat capaciteit over hebben maar de motor is het geen waar ik me zorgen over maak. Ik rijd met de twee stock baterijen in parrallel dus de langere rijtijden haal ik er wel uit als ik niet naar binnen moet om dat hij te heet is. Kan het probleem misschien zijn dat ik heel de tijd van 5 kmh tot maximum ga tot de staat gedaan is en dan er weer tegen aan ga en de auto meer gemaakt is voor off-roed te rijden? Wat het ook is ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Groetjes Toon
Heb ik al gezegd. Mijn computer deed raar en dus ga ik vragen aan een mod om de eerste topic weg te doen Grts Toon
Je andere topic stond tenmiste nog bij electro autos, al iets beter op zijn plaats als algemeen autos. MERV topic zelf is het beste denkik. Ik krijg de indruk dat je hem al heel vaak heel heet hebt gekregen, je motor gaat aleen maar vermogen verliezen en de volgende keer nog makkelijker warm lopen , zo gaat dat, dit spul is al aardig ver heen denkik Mijn ervaring met de meeste wat goedkopere brushless setjse en autos is dat die zowieso makkelijk warm worden, was bij mij de reden dat ik daar niet meer aan ga beginnen
Wat zou ik dan het beste doen? Nieuwe motor en esc kopen of gewoon totaal nieuwe wagen? Ik vind deze wel leuk maar zou het niet aan iets anders kunnen liggen want ik stop altijd op tijd hoor als hij te warm word Zou hem echt niet graag in vlammen zien opgaan ofzo maar wat stel je voor dat ik doe ermee? Grts
Vraag dat maar even in het MERV topic, of kijk of vraag op buitenlandse forums (de officiele traxxas community site) Alle2 zijn opties, als je de wagen wilt houden heb je de keuze al gemaakt, en moet je mss gaan kijken naar een goed setje van castle ofzo. Weet verder weinig van de merv dus vraag op de juiste plek en iemand zal het je wel goed uitleggen