man tgx 6x4

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door rikar-7, 12 feb 2014.

1. rikar-7

rikar-7

Lid geworden:
    16 aug 2011
    zoals al gezegd in een ander draadje hier het begin van mijn tussentijds project maar omdat ik een een beetje vervelende financiele situatie zit (heb met mn 2013 aerox een flinke schuivert gemaakt) zal het niet veel meer zijn dan hem uit elkaar halen opnieuw spuiten ledjes erin opnieuw in elkaar zetten en rijden maar
    ik heb hem verkregen met een ruil en dus daarom ziet hij er zo uit hier een paar foto`s

(sorry dat hij op zijn kant staat)
    hier nog een doosje met al de ontbrekende onderdelen
    hier wat foto`s van de elektronica het is een 2.4gHz jamara 4-kanaals zender en 6-kanaals ontvonger een robbe rookie 20 regelaar en een servonaut motor ik weet niet welke

dit is het kleurenschema in welke ik hem ga spuiten heel simpel niks speciaals

ik ga deze gelijktijdig met de oplegger waar ik aan bezig ben bouwen de oplegger daar heb ik alles al voor dus dat is geen probleem maar dit is gewoon voor het op elkaar af te stemmen
    tot zover deze update

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. hoeby

hoeby

Lid geworden:
    20 jun 2010
    Zo te zien heeft hij al meerdere kleuren gehad.
    Eerst blauw, nu rood?

Ga je alles eraf schuren, of hoe ga je dit aanpakken?

3. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    licht schuren
    grondverf en overspuiten in gewensde kleur

4. rikar-7

rikar-7

Lid geworden:
    16 aug 2011
    ik zit idd te twijfelen of ik zoals markioo zecht licht schuur met 400 ofzo of dat ik hem helemaal afbijt in remolie als hier iemand ervaring mee heeft zijn tips zeer welkom en ik dank ook dat hij meerdere kleuren heeft gehad het wat ik wel een probleem vind is dat de vorige eigenaar al het chroom heeft op/weg geschuurd dus vandaar moest ik iets kiezen waarbij deze ook overspoten werden want ik weet dat je bij seidel deze kan bestellen maar zoals al gezegd ik heb voor 747 euro schade aan mn brommer na een val (heb gelukkig zelf niks dus ik kan nogwel modelbouwen :D )

mvg ricardo

Laatst bewerkt: 16 feb 2014
  5. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    als de verf enkel wat schade heeft zoals ik zeg schuren gronden spuiten

enkel als verf op elkaar heeft ingegevreten dan geheel verwijderen

6. trucklover

trucklover

Lid geworden:
    16 jun 2011
    nog een Man, het worden er nog vele meer of de Scania's :p
    Blijft het een 6x4 of wordt het een 6x2 zoals op de foto?
    mvg Bruno

7. BluejackBerrie

BluejackBerrie

Lid geworden:
    11 dec 2013
    Heey. Ik heb mijn scania R470 nu helemaal uit elkaar liggen om ook opnieuw te verven. Vorige eigenaar was laks met verven en heeft de verkeerde verf gebruikt. Heb nu al het plaat werk in de remvloeistof liggen. Na 24 uur weken kom ik al een heel eind. Ik laat het nog een dagje trekkken dan met dremel en polijst opzetjes. mooi alle resten verwijderen en polijsten dan alles weer ontvetten en weer beginnen.

Rikar. Hoever ben jij nu intussen? Hoe pak jij het aan?

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. rikar-7

rikar-7

Lid geworden:
    16 aug 2011
    @trucklover: het blijft voorlopig een 6x4 ik zit erover te denken om een setje te bestellen bij der getriebdokter voor de voorste aangedreven as sturend te maken

@BluejackBerrie: ik heb hem voor het moment nog in de staat zoals op de foto's ik ga hem denk ik ook het plaatwerk dan een dag of 2 misschien 3 als dat nodig is te laten weken in de remolie en daarna een paar dagen in een bakje sop om te ontvetten en dan spuiten en led's erin dan bestel ik ook nog een turnigy 9xr bij hobbyking om mij te helpen zonder speciale unit zelf een verlichtings systeem te maken d.m.v. micro switches en nano servo's is allemaal niet zo duur maar wel goed voor wat ik het nodig heb

Mvg ricardo

9. rikar-7

rikar-7

Lid geworden:
    16 aug 2011
    Heb hem na een uurtje zo goed als kaalgestript van al het body werk zal morgen foto's posten dan kan ik misschien zondag zorgen voor een bak met remolie om hem in te leggen en dan kan ik hem woensdag spuiten als het goed gaat

10. BluejackBerrie

BluejackBerrie

Lid geworden:
    11 dec 2013
    Heey. Hoe ga jij hem spuiten met tamiya verf ts of airbrush? Ik weet zelf nog niet hoe ik dat ga aanpakken namelijk.
    Als je airbrushed zoja welke verf ga je gebruiken?

Gr

11. rikar-7

rikar-7

Lid geworden:
    16 aug 2011
    Ik ga bij de action spuitbussen interieurlak of acryllak die in 10 min droog is voor ongeveer een €3 per bus er is wel niet veel kleurkeuze maar deze heb ik voor dit project niet nodig ik moet waarschijnlijk 2 tot 3 bussen nodig van elk soort lak dus grandlak witte lak en blanke lak heb hiermee ook mijn topline dak gespoten en dat beviel mij heel erg dus vandaar deze keuze

12. BluejackBerrie

BluejackBerrie

Lid geworden:
    11 dec 2013
    oke ik ben benieuwd. Een ding scheelt. Mocht de verf mislukken dan kun je die weer in de oude remvloeistof leggen. Want die kun je gewoon hergebruiken. Even d oude vloeistof filteren en kun je het zo hergebruiken. Want de een zegt dat action verf niet werkt de ander zegt van wel....

13. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    action verf vind ik klote verf

14. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008

Waarom is dit klote verf ???
    Wel even toelichten waarom deze verf slecht is en niet zo maar wat roepen !

Want verf van de Action is niet echt slecht, zeker niet voor die prijs !!

Alleen opletten bij rechtstreeks op kunststof spuiten, dit kan in het kunststof invreten, maar als je primer gebruikt van de Action en dit in dunne laagjes opbrengt en eerst goed laat drogen gaat dit wel goed.

15. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    de god van het forum weet alles,dus kan ook een oordeel vellen over verf.

16. BluejackBerrie

BluejackBerrie

Lid geworden:
    11 dec 2013
    Oke ik ga denk ik de action primer en verf op een klein stukje proberen. Het kunstof stukje wat boven de motor zit. Ziet toch niemand en daar komt toch uiteindelijk de mfu weer op.

Heeft iemand nog spuit tips over afstand, droogtijd en aantal lagen enz. Welke lak kun ik dan het beste gebruiken.

Ps sorry als ik topic afdwaal.

17. Cor

Cor In Memoriam

Lid geworden:
    30 apr 2009
    De Action primer is geen kunststof primer.

Spuit je een model in 1 kleur met een Action kleurlak
    dan is er niets aan de hand als je die primer gebruikt.

Echter wil je meer kleuren spuiten en er dus afgeplakt moet worden voor een tweede kleur dan is de kans zeer groot dat bij het verwijderen van de afplaktape de kleurlaag inclusief de primer op sommige plaatsen mee komt.

Dus alleen voor 1 kleur gaat het goed.

Hier zijn twee Action kleuren gebruikt maar op de afzonderlijke losse delen.

Alle chrome velgen worden door mij overgespoten.

Eerst met Action Primer want chrome is een metaal en daar hecht
    het wel goed op en dan met Action zilver.

Laatst bewerkt: 14 feb 2014
  18. Jhma36

Jhma36

Lid geworden:
    1 apr 2013
    Ook tamiya kleuren hechten op de action primer, goed ontvetten is het motto, kleuren in meerdere lagen aanbrengen, aflakken met action lak. Afplakken met tamiya Afplaktape. Niet te lang laten zitten.

19. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    okay dit is mijn mening
    ik heb slechte ervaringen ermee
    2 Scania Volvo cabine gespoten met action verf
    heb alle 2 modellen na afloop weg gegooid omdat t 1 grote mislukking was
    niet mooi strak glimmend te krijgen
    maar als jullie er wel goede ervaringen mee hebben dan ben ik blij voor jullie het is inderdaad goedkope verf en dat is voor menig modelbouwer mooi mee genomen
    ik spuit enkel maar met tamiya of motip verf

20. BluejackBerrie

BluejackBerrie

Lid geworden:
    11 dec 2013
    Oke vraagje tamiya verf moet de ts-lijn zijn. Maar die kun je toch helemaal niet arbrushen?

Ik heb wel een youtube filmpje gezien hoe je de verf uit de spuitbussen krijgt, maar werkt het dan nog goed voor airbrush?

Deel Deze Pagina