Wie heeft alle maritime pictogrammen Die gebruikt worden op havensleepboten? Zodat ik die kan laten printen op stickervellen. Model is 1:50 Mvg ronald
Ik zou even een catalogus opzoeken op internet van een toko die die zooi verkoopt. Die zijn vrijwel altijd op PDF format. PDF kun je altijd verschalen en printen op elke grootte die je wilt. Maar 1:50, dan wordt het wel heel klein hoor... de meeste van die pictogrammen zijn ergens tussen de 15 en 20 cm in het vierkant, en 1:50 kom je dan in de buurt van 3 x 3 of 4 x 4 mm uit o.i.d. Ik weet niet of dat überhaupt zichtbaar/leesbaar gaat zijn.
Bij deze Voldoende over te vinden, maar je zult zelf even moeten kijken met verkleinen met proef printje. En bij somige staan de 1-1 maten. https://www.google.nl/search?q=ism+...u4D4CQ&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1280&bih=862&udm=2
En stickers... Mijn mening? Te dik, zeker op die schaal. Watergedragen decals zijn dunner en makkelijker te plaatsen. Na droging een laagje halfmatte lak er overheen (bijv parketlak) en het ziet er netter uit. Maar of je al die plaatjes van Horsepower netjes in 1:50 krijgt... twijfel, twijfel... Ik heb nogal ervaring met 1:35 militaire modelbouw. Als je op die schaal een diorama bouwt, wil je ook nog wel eens tijdschriften en zo uitbeelden. De coverfoto van de playboy en/of Penthouse gaat nog nét, grote krantenkoppen ook, maar de teksten verbeeld ik door grijze kolommen.
Ik heb toen inderdaad, met een "Laser kleuren printer" op decals papier geprint met laagje lak. En op een A"4/tje gaan veel symbolen, dus even kijken welke je nodig hebt en ruim voldoende te vinden op internet. En tip hoe groter de symbolen, als je ze dan verkleint is het goed te doen. Peter
Als je zoekt op "imo safety pictogram/stikers" vind je ze te kust en te keur. Op goed papier op de hoogste kwaliteit en in het verlangde formaat afdrukken en klaar is Klara. Alles op de en aan de accommodatie op die manier gefabriekt.