hallo allemaal, mijn stage op gilze rijen luchtmachtbasis is achter de rug dus ik kan nu op school beginnen om de tekening van de straalmotor om te zette naar het echte werk. een probleem is alleen dat ik nergens aan materiaal kan komen. bijvoorbeeld 0.5mm dikke rvs plaat en aluminium voor de diffusor. weet iemand waar je aan die materialen kan komen in kleine mate? ik ben ook al bij Van Raak metaal recyceling (in tilburg) geweest maar daar verkopen ze alleen platen in grote maten. alvast bedankt stevie
Dit kan je op het forum vinden: Geplaatst: Ma November 20, 2006 7:37 am Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- jongens ik koop al mijn materiaal bij Salomons metalen in groningen. die jongens hebben alles................ Salomon's Metalen B.V. Titaan, Molybdeen, Tantaal, Magnesium, Nikkel, Nikkellegeringen, Wolfram, Zirkonium, Koper, Messing, Aluminium, Roestvrijstaal, Bronslegeringen en Specials. Salomon's Metalen, voorraadhouder van bovengenoemde metalen, levert elke gewenste hoeveelheid in de vorm van folie, plaat, staf, draad en buis. Gotenburgweg 24 GRONINGEN 9723 TL Nederland Telefoon, Fax en Website Tel: +31-50-5421200 Fax: +31-50-5416892 http://www.salomons-metalen.nl
Groningen is wel errug ver voor die jongen Rene.... Stevie, iets dichter bij jou in de buurt: www.staalmarkt.nl Hebben vestigingen in Breda, Den Bosch en Eindhoven., en hebben bijna alles in het assortiment behalve inconel maar dat heb je voorlopig toch niet nodig denk ik. In het verleden haalde ik in Tilburg bij Miko mijn spullen maar die zijn helaas niet meer. Nu ga ik meestal naar Den bosch of Eindhoven waar je ook als particulier kleinere hoeveelheden kunt halen. Thuis heb ik een boekje met hun assortiment zodat ik van tevoren precies kan bepalen wat ik wil hebben, op de mail naar hun toe en kan het de volgende dag afhalen. (Wel effe bellen van te voren...) Succes! Groet, Gerald
Salomons Ik vind ze vreselijk duur ik heb er al eens wat voor de zaak besteld. maar ze hebben wel veel. Aan rvs 0.5 is nog wel aan te komen en hoeft niet duur te zijn.
Voor mensen met interesse in Aluminium plaat (ook in hoge kwaliteit), teflon staaf en plaat, plexiglas staaf, messing en dergelijke. PB of mail mij dan even. Ik kan via een kennis wel aan kleine hoeveelheden komen. Voor een erg leuke prijs (meestal schroot prijzen).
Ja wel ver weg Groningen,plaat is gratis af te halen bij mij wel eerst even mailen voor afspraak. Dus lijkt me redelijk aanbod.kun je gelijk pijpjes meenemen van 316ti heb ik hier klaar liggen ,gekocht van Hattemleew. groetjes rene.
bedankt mensen voor de informatie weet iemand ook misschien wat voor type RVS ik het beste kan gebruiken? alvast bedankt stevie
hallo allemaal, heeft er iemand ook ervaring met bouwen van turbines met 76mm compressors? turbine wiel (81.6mm) heb ik al binnen (via school gekregen) en is van AMT jets. de turbine komt uit de AMT pegasus die ook een 76mm compressor heeft. de straalmotor is helemaal uitgetekent in autocad maar ik weet niet hoe de stand van de radiale diffusor schoepen moet zijn (het aantal graden). heeft iemand daar misschien sites over of informatie? alvast bedankt stevie
Hoi rvs ( type 316 ) plaat van 0,5 voldoet prima, eigenlijk moet je inconel 0,3 gebruiken, maar is in jouw geval niet zo van toepassing. Deze rvs plaat kun je gewoon bij bedrijven bij jou in de buurt toegeleverd krijgen, gewoon even naar een machinefabriek gaan die rvs gebruiken en ze knippen je de plaat nog op maat ook. Succes P/S kijk ook eens bij www.plastikturbine.de voor onderdelen