membraan reduceerventiel

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door riennl, 25 aug 2011.

  1. riennl

    riennl

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    4
    Het is wel niet direct een modelbouw vraag maar toch gezien de grote ervaring hier probeer ik het.

    Het membraan van een reduceerventie van de ontgasser is poreus
    Diameter membraan is 220 mm
    Een zijde komt in aanraking met stoom/water

    Druk voor het ventiel is 4,5 bar na 0,3 bar

    Daar de fabrikant niet meer bestaat is mijn vraag van welke "kunst"stof
    kan ik een ander membraan maken.

    mvg

    M vd Brandhof
     
  2. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Ik heb zoiets ook eens gemaakt van een oude binnenband Auto
    Maar voordat doel stoom en water
    Is voof mijn ook nog maar een vraag
    Zet er eens een foto op om wat voor ding het gaat
    mvg
    Frededrik
    Ik heb het gemaakt voor een membraampomp (water)
     
  3. riennl

    riennl

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    4
    De vraag is of rubber een temperatuur van 110 gr kan verdragen en dan continu
     
  4. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Leg een stuk in een ketel en laat dat koken
    Dan weet je het toch
     
  5. ceppodo

    ceppodo Guest

    De vraag is of rubber een temperatuur van 110 gr kan verdragen en dan continu

    Een autoband die op bedrijfstemepratuur is bedraagd ook ruim 100 graden,dus je zou het kunnen proberen
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Waar heb je die "wijsheid" vandaan?
     
  7. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Gemeten tijdens het rijden Baggeraar
    Zou het anders ook niet weten
    mvg
    Frederik
     
  8. riennl

    riennl

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    4
    Ik zit inmiddels zelf te denken aan leer door deze wat ruimer te snijden kan deze leren membraan goed bewegen. Ik weet helaas niet wat nat leer gaat doen,

    Tweede idee inmiddels is een teflon membraan te maken
    van die teflon materiaal wat men in de koekepan legt om vetarm te bakken dat zal zeker de temperatuur kunnen hebben

    Heeft iemand nog ideeen over een van deze mogelijkheden
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Voor info over leer moet je naar een ouderwetse schoenhersteller gaan.
    Met vetarm bakken heb ik geen ervaring.
     
  10. riennl

    riennl

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    4
    Autobinnenband

    We hebben het reduceerventiel inderdaad gerapareerd met een stuk binnenband van een vrachtauto.
    Het oude lekke membraam laten zitten om te veel uitzetten van het rubber te voorkomen

    Werkt tot op heden nog steeds goed
     

Deel Deze Pagina