Het is wel niet direct een modelbouw vraag maar toch gezien de grote ervaring hier probeer ik het. Het membraan van een reduceerventie van de ontgasser is poreus Diameter membraan is 220 mm Een zijde komt in aanraking met stoom/water Druk voor het ventiel is 4,5 bar na 0,3 bar Daar de fabrikant niet meer bestaat is mijn vraag van welke "kunst"stof kan ik een ander membraan maken. mvg M vd Brandhof
Ik heb zoiets ook eens gemaakt van een oude binnenband Auto Maar voordat doel stoom en water Is voof mijn ook nog maar een vraag Zet er eens een foto op om wat voor ding het gaat mvg Frededrik Ik heb het gemaakt voor een membraampomp (water)
De vraag is of rubber een temperatuur van 110 gr kan verdragen en dan continu Een autoband die op bedrijfstemepratuur is bedraagd ook ruim 100 graden,dus je zou het kunnen proberen
Ik zit inmiddels zelf te denken aan leer door deze wat ruimer te snijden kan deze leren membraan goed bewegen. Ik weet helaas niet wat nat leer gaat doen, Tweede idee inmiddels is een teflon membraan te maken van die teflon materiaal wat men in de koekepan legt om vetarm te bakken dat zal zeker de temperatuur kunnen hebben Heeft iemand nog ideeen over een van deze mogelijkheden
Voor info over leer moet je naar een ouderwetse schoenhersteller gaan. Met vetarm bakken heb ik geen ervaring.
Autobinnenband We hebben het reduceerventiel inderdaad gerapareerd met een stuk binnenband van een vrachtauto. Het oude lekke membraam laten zitten om te veel uitzetten van het rubber te voorkomen Werkt tot op heden nog steeds goed