Ik heb ooit een jong gebruikte sprinter gekocht van Greencast. En na een jaar of 6 rijd die dan eindelijk Hierbij een kort verslagje Het begon met een 2de hands witte bus van Greencast cabine stond er niet na mij zin mooi en strak genoeg op dus een verse bus opgezocht en alles onder de resin bouw weg gehaald en een nieuwe onder gebouwd. Een 3d geprinte aandrijving gevonden en gemonteerd dat was geen succes te veel speling. Alles strak zetten en schuren.... heel veel schuren... Daarna alles in kleur gespoten en een zwaaibalk gemonteerd. Dank zei een tip van @trialrolf een wpl d12 chassis gevonden dat paste. Vervolgens wat stickers besteld en afgelopen weekend wat gereden. Nu nog wat dingen verbeteren. Andere motor is besteld Wat weg zagen voor meer stuur uitslag. Inbouw maken bij de achterdeuren. Andere Electronica er in ( nu nog rtr wpl kneut) Deuren open kunnen gaan op afstand
Dank je piet Oh ja en der moet dubbel lucht onder... Aluminium velgen zijn besteld nu kijken hoe het uitpakt op de assen
Ik vind de assen en velgen mooi passen onder de bus. Wat ga je met de achterlichten doen, is dat een giet onderdeel ?
Ja zitten de ledjes al.in gegoten dus weerstanden aan de draadjes en kijken wat er gebeurt Ja was ff een gepuzzel om hem mooi er op te krijgen.
Nu zijn me velgen gewoon al binnen. De Chinees was snel dit keer. De velgen zijn eigenlijk voor een c24 onderstel bedoeld met offerande banden. Nu kon ik voor 11 euro 4 naven en 6 velgen beide in volledig aluminium het best wel is gokken. Nu had ik al eens gepast bij een kennis en wist dat er de banden van fisher techniek om heen paste. Dus nu nog maar af wachten wat de offset van de naven en velgen was. Nou plaatjes zeggen meet dan 1000 woorden Wat te grof misschien maar hijnken het zeker hebben. Wel voor gekozen om de binnenste wielen niet te monteren. Zo dat de stand dan net binnen de wielkasten blijft en het in mij ogen mooier kijkt. Ook zijn de banden voor dubbel lucht dan net te breed en raken ze elkaar..
Hallo Arjan, Mooi velgen hoor, staat wel stoer ! Wel één opmerking, als je achter geen dubbellucht monteert, moet je wel even de velg omdraaien, zoals aan de vooras. Dit staat nu niet echt mooi.
Ja zou kunnen maar dat hoor niet. Enkel lucht heb andere type velgen. Als die op de baan sta zie je het niet. En met 2 banden naast elkaar is het weer te breed en kom door de extra velg de banden net buiten de spatbord uit. Daarnaast het is een starre as zonder diff. Met zoveel rubber wil die alleen maar recht uit.. Op de foto met dubbele montering
Wat is nu een service bus zonder passende henger. Ff wat zoeken in me sloperij kwam daar nog een oud bruder aanhangertje naar boven zonder bak. Even wat styreen zagen. Wat pielen met messing en daar was een safe bumper met henger.