hallo misschien een domme vraag maar kan ik met mijn nitro buggy (hpi pulse 4,5 1/8) in de regen rijden? kan ik mij buggy niet beschadigen? alvast bedankt!
Een beetje nattigheid is niet zo erg, serieuze nattigheid kan de motor onderkoelen en zal het daardoor slechter gaan lopen en zelfs schade oplopen. Hou er rekening mee dat vocht vrij makkelijk overal kruipt en je zeker moet zijn dat ook de elektronica goed waterdicht zit.
Je buggy kan wel een plons water hebben (het kunststof, de metalen delen kans op roest), of de elektronica(servo's en ontvanger) en de hete motor het prettig vinden betwijfel ik.
Maar waarom zou je het willen? Zand is al redelijk slijtage veroorzakend, maar regen + zand maakt modder, en dat is schuurpasta voor je tandwielen en dogbones. Het slijt een keer zo hard. Nog afgezien van het feit dat je met een plastic zak om je zender moet rijden, want die is ook niet gemaakt om in de regen gebruikt te worden....
Oke bedankt voor de reacties. Ik was gisteren op een parking aan het rijden tot plots de regen kwam. Ik stopte maar uit voorzorg omdat ik niet wist of het schadelijk kon zijn.
Als het vochtig is, moet je motor ook afgesteld worden. Is ook een reden (naast electronica en roest enz) dat ik dat allemaal liever mijdt.