met of zonder druk

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door XAF, 17 dec 2003.

1. XAF

XAF Guest

hallo iedereen

Korte vraag: kan het kwaad dat ik met mijn carson zonder druk rijd?

groeten

xavier

2. Rick St.

Rick St. Guest

Wat voor een druk..?? Je kap of je tank..

Rick

3. XAF

XAF Guest

tank

4. Herman te H.

Herman te H. Guest

hoe kun je rijden zonder compressie ??
    is dat niet onmogelijk want dan wordt er toch geen nitro methaan doorgepompt of heb ik dat verkeerd ??

5. marvin

marvin Guest

ik weet denk ik al wat hij bedoeld: er loopt vanaf je uitlaat naar je tank een slangetje voor druk, zodat de brandstof een beeeetje onder druk staat en het makkelijker door de cab. gaat, deze kun je er beter wel opdoen, ik zou niet weten waarom je je motor zonder die slang wil inrijden??

ohjah, leg please de volgende x wat duidelijker uit wat er aan de hand is zodat we je sneller kunnen helpen :wink:

6. XAF

XAF Guest

ok :oops:

en bedankt voor jullie snelle antwoorden 8O

groetjes

7. BlackFox

BlackFox Guest

Kan geen kwaad, ik heb ook al een tijdje zonder druknippel gereden.Alleen moet je niet overkop vliegen ofzo want dan krijgt hij geen brandstof meer en je verliest ook wel wat vermogen, maar hij verbruikt wel weer minder.

8. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    veel brandstof zal er ook niet meer inzitten als je overkop vliegt
    als ik soms men auto kuis en tankje uitkuis loopt er wel eens wat...

9. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ja en nee.

Ja het kan kwaad omdat je de motor zelf zijn brandstof aan laat zuigen en dan zeker op hoge toeren te kort kan komen. Vanwege het te kort komen moet je wel de motor rijker afstellen.

Ik ben proefondervindelijk achter gekomen dat te veel druk de motor erg drukafhankelijk maakt en dus bij weinig druk (oppakken vanaf stationair) problemen kan geven.

Ik heb op mijn auto een aftakking gemaakt waardoor ik druk afvoer zodat de druk in de tank minder is.

10. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    heb je dan geen problemen met dan ofwel te weinig druk bij stationair en top toeren?

Deel Deze Pagina