Micro slow flyer.

Hallo allemaal.

Er is hier zomaar iets leuks binnen gekomen.
9551.jpg

span 1000cm
vlieggewicht 700 gram.
Nu wordt er een compact 350 8,4 volt geadviseerd.
Met 3sp lipo.
Maar is er ook een alternatiev voor deze aandrijving.
Moet wel een beetje pit in zitten.

Groeten Han.

een van mijn favoriete kistjes... ik ga zeker kijken of ie voordelig te vinden is op de beurs
hoe komt dat zomaar binnenvallen dan?

Typhoon 15/x0 schijnt 't goed te doen in deze kist, maar ik denk dat de sterkste Roxxy 'm ook wel moet trekken

tip: ik heb 'm al in m'n handen gehad en geconstateerd dat er kleine servo's (micro?) in de vleugels moeten voor de rolroeren
ik heb gelezen dat je het beste kan investeren in goede servo's (kogellagers), omdat die roertjes ze anders slopen

Hebben we zometeen nog meer hang jeugd (en hang ouderen 8) ) op het veld !!!

Leuk kistje verder maar het is wel arf en 3d he :P

Hi Han,

Met de Roxxy 2827/34 (identiek aan Axi 2212/34) heb je met een 11x4,7 of 11x7 op een kleine 12 Ampere 800-850 gram trekkracht.
Roxxy kost MAAR 30 euro, zie ook Superzoomdraadje.
Genoeg voor gewone kunstvlucht, maar geen extreme 3D/prophangen.
Goede lichte servo's zijn de Waypoint 068-BB's bij Aircraftworld.
Wil je full 3D power denk dan aan de Strecker die ook door velen in de Prodigy is ingebouwd.
Genoemde servo's kom je ook in dat draadje tegen.

Hoi Pjotrrr

Wel toevallig vanmiddag gelijk tijdig bericht geplaast.
Maar had nog andere verplichtingen met het buitenland, ook daar heerst het heen en weer virus.
Plus dat ik een video heb nu van mij zelf in Aspach.
Wel heel erg gaaf.

Maar nu het motertje.
Heb de draadjes bestudeerd, en ik zal in dortmund eens kijken wat ik kan krijegen of kopen.
Heb nog meer van die dingen nodig, dus wie weet zit er dan nog wel korting aan.
Kom ook nog eat regelaars tekort dus wie weet.
Maar dat worden hackertjes.

Zo nu nog even aan de heen en weer.

Groeten Han.

Weer helemaal happy.

In dortmund maar even geshopt.
Een axi 2814/12 is het geworden.

En de servo's gws 120BB.
En een leuke hacker regelaar.

Groeten Han.
Even geduld en er volgt een verslagje.

Han zei:
Maar had nog andere verplichtingen met het buitenland, ook daar heerst het heen en weer virus.

Gek he die houden ook alles in de gaten nu................................ze die stiekeme tip hebben gekregen.

He Theo bij airmix waren ze ook al op de hoogte.
Heb wel de dvd van Aspach 2005.
Even klonen en hij komt die kant ook op.

Han.

Han zei:
Weer helemaal happy.

In dortmund maar even geshopt.
Een axi 2814/12 is het geworden.

En de servo's gws 120BB.
En een leuke hacker regelaar.

Groeten Han.
Even geduld en er volgt een verslagje.

hoi Han

de axi 2814/12 komt ver overeen met de typhoon 15/10 zag ik.
welke accu en prop ga je hiervoor nemen?

Hier even een MotoCalc-vraagje voor de goeroe's:

Ik ga dit kistje vliegen met een Typhoon 15/10, 25 amp regelaar en een 1500 mah / 15c-lipo. Echter op de een of andere manier komt MotoCalc steeds met een 8x4 prop aanzetten. Dat kan toch wel wat zwaarder?
Kistje weegt leeg 500 gram.

Hier de specs van een axi 2814/12.

1310 9150 23,24 10 10,4 34,3 2,8 10 x 6 grp cam AXI 2814/12 356,72

1310 gram trekkracht.
9150 toeren
V prop 23,24
10 cellen is 3 lipo.
10.4 volt.
34,3 amp.
10 X 6 prop.
max vermogen 356 watt.

Is wel genoeg lijk mij.
Met een hacker 40 gaat het wel lukken.

Han,

De beperking zit 'm bij mij waarschijnlijk is die accu, die dus 1500 x 15c = 22 amp aan kan; waarschijnlijk zit er in MotoCalc net geen fijne prop die daar onder blijft
Op de 8x4 na dan

Denk jij dat die Typhoon 15/10 een beetje goede keuze is voor dit kistje?

Ja wat moet ik zeggen.
Het is niet mijn keuze.
Maar het zal wel lukken als je3sp 2000lipo's gebruikt.
Gebruik ook goede servo's.
Bij me zelf komen er 5 gws 120bb in.

Zelf voor een andere kist als proef een grote typhoon gekocht.
Voor 25 euri op de beurs.

Han.

't is vreemd; als ik in MotoCalc kijk, dan blijkt die Typhoon met 8x4 prop dus minder trust te geven dan een Robbe Roxxy van 3 tientjes op oorlogssterkte die in m'n Minimag komt en waarvoor ik probleemloos m'n 17 amp ELE-regelaartje kan inzetten met m'n 1500 mah / 15c-lipo

volgens MC kan die Typhoon met 9x6 prop dus niet met 25 amp regelaar en eerder genoemde lipo; ik moet hier nog maar eens goed naar kijken voordat ik die Typhoon oppik (ik kan 'm overnemen van iemand)
by the way: ik ben voorlopig niet van plan de prophangen etc.; moet gewoon een leuk te vliegen kistje worden - uitgaande van jouw specs ga jij wel uit van meer spectakel

>>> HAROLD WAAR ZIT JE??? <<<

Voor de ailerons wilde ik HiTec's HS-85BB gebruiken; deze trekken 3 kg. Ze zijn wel iets te groot voor de uitsparingen in de vleugel. Eigenlijk een beetje te groot, want er blijft weinig hout over rondom en ik ben bang dat de bespanning er zo ook niet mooier op wordt.
Verkeerde keuze gemaakt in Dortmund dus, aan de andere kant vinden ze wel een plekje in een andere kist en ze waren ook niet verschrikkelijk duur.
Misschien dat ik die HiTec's wel ff opzij leg en wat anders zoek, maar ik kan over die servo's van jou weinig vinden. Waar heb je ze gehaald en voor hoeveel? (heb je 'r toevallig 10 gehaald? ;-) )

gr. Dennis

Back