Gisteren m'n bouwkit van de MiG-15 's uit de verpakking gehaald en gewoon beginnen bouwen. Heerlijk, lekker prutsen op kleine schaal en met een Stanley-mesje er een kunstwerkje van maken. Als folie heb ik cellofaan van de CIGO in Wezep gebruikt... dat kan natuurlijk flink lichter, maar... het werkt. Hier het resultaat: Vlieg prestaties zijn enorm verbeterd ten opzichte van het originele full-depron model.
Momenteel op 15gr. Kan beslist nog een paar grammetjes lichter, maar veel rendement haal je uit een optimaal CofG. Vliegt nu al langzaam met een mooie curve door de woonkamer.
Best ok! Heb je misschien ook interesse mee te smijten met de indoor chuck-wedstrijd (F1N) Tijdens de IIFI in Nijmegen (15-16 maart a.s.)? Dit model is dan nog te zwaar vrees ik. Ik heb net een model gebouwd ('Kitchen Sink' van Mark Benns) dat met een spanwijdte van 31cm dat net geen 2,3 gram weegt. Ik hoop dat ik het model tot aan het plafond (8m.) kan smijten...... Vluchten van 40 sec. zijn mogelijk. (mijn record met een ouder model: 34sec) Als het je wat lijkt, roep maar dan kan ik je wat bouwplannen en artikelen mailen.
Eric, Ben je er volgende week ook bij met het indoor vliegen? kun je de mig ook proberen groeten Erik(F)