Mijn 1ste jet

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door MrBean, 6 sep 2006.

  1. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Gefeliciteerd met je maiden dat zag er zeer goed uit.

    Wie weet ooit in de toekomst wil ik ook een jet.......
    droom, droom, droom

    Maar veel succes ermee en nog veel fijne vluchten toegewenst.
     
  3. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Hoi

    Ook van deze kant gefeliciteerd hoor en heelveel vliegplezier toegewenst van deze zijde.

    Het zal nog wel even duren voordat ik men eerste vlucht ga maken, maar het schiet al op

    Mvg
     
  4. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Zo meneer Boon, ook jet vlieger geworden :wink:

    Gefeliciteerd man, leuk, weer een jet piloot.

    Staat er een TJT motor op :?: of zie ik het niet goed :|

    Zie je op Rozenburg :)

    Grtz Ger.
     
  5. F15

    F15

    Lid geworden:
    27 jul 2006
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Spijkenisse
    gefeliciteerd man zie je op rozenburg :lol:
     
  6. butler

    butler

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    786
    Locatie:
    de koepel
    hey hallo,

    super gedaan voor eerste keer :lol:

    maar uuhhh jet cat p80??????????
    volgens mij een tjt 80 aan de startmotor te horen :wink:
    (uit een beetje ervaring sprekend)

    tot op rozenburg

    gr maikel
     
  7. extra

    extra Guest

    proficiat met je maiden,prachtig gedaan tot in rozenburg;

    gr.werner
     
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    mooie jet hoor, je kan er al goed met overweg :)

    grts
     
  9. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    enkele antwoorden :

    1. De motor is idd een JetCat P-80 uitgebracht onder de naam Protech (een Belgische firma die vooral vliegtuigen en auto's verkoopt).

    2. De startmotor draaide niet erg goed. Hij zou eigenlijk een milimeter of 2 naar voren moeten, daarom het rare geluid.

    3. Ik hoop dat Rozenburg gaat lukken. We moeten de pomp nog vervangen en door het vele werk met onze nieuwe woning, hoop ik dat ik die tegen dan er nog in krijg ! Ik heb ze wel al liggen ! Nu nog tijd... :)

    Bedankt voor de felicitaties trouwens !

    Groetjes,

    Davy
     
  10. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Dit is inderdaad de TJT 80 van een turbine bouwer die vliegend aktief is op Gilze (naam bekend) gedistribueerd door Jetcat, de pomp is een ruitenwisserpomp van een auto, dus geen HAUSL pomp, en die startmotor of de start bendix/mechaniek, dat is goed in orde te krijgen, zodat ie dat jankende geluid kwijt is.
    Welke ECU gebruik je, in verband met de andere pomp die je erop gaat zetten en daardoor andere regelparameters moet gaan gebruiken.
    PS motor is niets mis mee hoor, de bouwer zelf vliegt er al jaren mee.

    Zie je op Rozenburg.
     
  11. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey,

    de ECU is van Projet. Meer foto's vind je hier => http://www.pmf.be/phpBB2/viewtopic.php?t=107&start=15 (als je er op kan tenminste).

    Ik heb nu een Hausl pomp gekocht en we (vosje en ik) zouden die normaal ingebouwd hebben gisteren, maar vanwege omstandigheden hebben we dat moeten uitstellen tot dinsdag. We zullen dan idd de motor terug moeten laten kalibreren met de nieuwe pomp !

    Groetjes,

    Davy
     
  12. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Hoi Davy.

    Ik heb toevallig ook de ECU van ProJet en ben nu behoorlijk thuis in hoe je het 1 en ander naar wens kan instellen.
    Met die Hausl pomp is het volgens mij zo gefixt.
    Let alleen op de kerosine valve, bij mij had deze een te kleine doorlaat, deze klep heb ik laten vervallen maar mijn turbine vraagt +/- 500 cc per minuut, ik dacht dat de TJT 80 op vol pot ongeveer 300 tot 350 cc per minuut zit, het hoeft dus geen probleem te zijn bij jou, kom je er niet gelijk uit met andere instellingen dan probeer ik je wel te helpen als je dat wilt?
    De startmotor? even demonteren en de start bendix heel voorzichtig met een waterproof schuurpapiertje de scherpe kantjes nalopen, goed voor de spinner positioneren, dan slipt die niet meer.

    Grtz Ger.
     
  13. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    De nieuwe pomp zit er in en werkt naar behoren.
    3 starts gedaan na calibratie en hij loopt weer als een zonnetje.

    gr vosje :evil:
     

Deel Deze Pagina