Hoi allemaal, het heeft even geduurd voor de montage klaar was, maar hier is dan het filmpje van de 1ste vlucht van mijn Kangaroo... Bu8CFRImItg[/media] Quality Versie (9,8 MB) 6tDg2HSFQRI[/media] Quality Versie (34,7 MB) groetjes, Davy
Gefeliciteerd met je maiden dat zag er zeer goed uit. Wie weet ooit in de toekomst wil ik ook een jet....... droom, droom, droom Maar veel succes ermee en nog veel fijne vluchten toegewenst.
Hoi Ook van deze kant gefeliciteerd hoor en heelveel vliegplezier toegewenst van deze zijde. Het zal nog wel even duren voordat ik men eerste vlucht ga maken, maar het schiet al op Mvg
Zo meneer Boon, ook jet vlieger geworden :wink: Gefeliciteerd man, leuk, weer een jet piloot. Staat er een TJT motor op :?: of zie ik het niet goed :| Zie je op Rozenburg Grtz Ger.
hey hallo, super gedaan voor eerste keer :lol: maar uuhhh jet cat p80?????????? volgens mij een tjt 80 aan de startmotor te horen :wink: (uit een beetje ervaring sprekend) tot op rozenburg gr maikel
Hoi allemaal, enkele antwoorden : 1. De motor is idd een JetCat P-80 uitgebracht onder de naam Protech (een Belgische firma die vooral vliegtuigen en auto's verkoopt). 2. De startmotor draaide niet erg goed. Hij zou eigenlijk een milimeter of 2 naar voren moeten, daarom het rare geluid. 3. Ik hoop dat Rozenburg gaat lukken. We moeten de pomp nog vervangen en door het vele werk met onze nieuwe woning, hoop ik dat ik die tegen dan er nog in krijg ! Ik heb ze wel al liggen ! Nu nog tijd... Bedankt voor de felicitaties trouwens ! Groetjes, Davy
Dit is inderdaad de TJT 80 van een turbine bouwer die vliegend aktief is op Gilze (naam bekend) gedistribueerd door Jetcat, de pomp is een ruitenwisserpomp van een auto, dus geen HAUSL pomp, en die startmotor of de start bendix/mechaniek, dat is goed in orde te krijgen, zodat ie dat jankende geluid kwijt is. Welke ECU gebruik je, in verband met de andere pomp die je erop gaat zetten en daardoor andere regelparameters moet gaan gebruiken. PS motor is niets mis mee hoor, de bouwer zelf vliegt er al jaren mee. Zie je op Rozenburg.
Hey, de ECU is van Projet. Meer foto's vind je hier => http://www.pmf.be/phpBB2/viewtopic.php?t=107&start=15 (als je er op kan tenminste). Ik heb nu een Hausl pomp gekocht en we (vosje en ik) zouden die normaal ingebouwd hebben gisteren, maar vanwege omstandigheden hebben we dat moeten uitstellen tot dinsdag. We zullen dan idd de motor terug moeten laten kalibreren met de nieuwe pomp ! Groetjes, Davy
Hoi Davy. Ik heb toevallig ook de ECU van ProJet en ben nu behoorlijk thuis in hoe je het 1 en ander naar wens kan instellen. Met die Hausl pomp is het volgens mij zo gefixt. Let alleen op de kerosine valve, bij mij had deze een te kleine doorlaat, deze klep heb ik laten vervallen maar mijn turbine vraagt +/- 500 cc per minuut, ik dacht dat de TJT 80 op vol pot ongeveer 300 tot 350 cc per minuut zit, het hoeft dus geen probleem te zijn bij jou, kom je er niet gelijk uit met andere instellingen dan probeer ik je wel te helpen als je dat wilt? De startmotor? even demonteren en de start bendix heel voorzichtig met een waterproof schuurpapiertje de scherpe kantjes nalopen, goed voor de spinner positioneren, dan slipt die niet meer. Grtz Ger.
De nieuwe pomp zit er in en werkt naar behoren. 3 starts gedaan na calibratie en hij loopt weer als een zonnetje. gr vosje :evil: