Zo het moest er eens van komen. Na een aantal jaren statische bouw van tanks nu eindelijk eens RC. Omdat ik al een aantal jaren vlieg en veel aan functionele modelbouw doe heb ik niet gekozen voor een complete set. Ik ben nogal fan van Tamiya maar het is toch iets anders geworden. Omdat ik graag 'verbouw' en veel RC spullen over had heb ik besloten, ik durf het bijna niet te zeggen, een Tiger I van Hen Long gekocht..... Inderdaad, een keer de kamer op en neer en maar meteen het gereedschap gepakt om hem te ontmantelen. Ik heb inmiddels de toren voledig functioneel gemaakt met andere componenten. Hij kan nu alle functies vervullen in zuivere schaalsnelheid en mooi lineair. (schieten doet zo'n henlong mechanisme echt wel (hard), dacht dat er niets meer in het magazijn zat toen ik hem aanpaste, gevolg testen en de kogels vliegen je om de oren ). De tracks worden nu ook traploos geregeld met elektronische regelaars en een V-mix functie op mijn zender. Vanavond is de :idea: en het geluid aan de beurt. komt een zelfgesoldeerde geluidsmodule in welke het geluid (toerental) mee laat lopen met de motorspanning. De verlichting schakel ik met een apart kanaal (wel echter dan aan als hij rijdt). Al met al ben ik over de detailering van de tank wel erg tevreden. Ik heb zelf een Tiger 1 van Tamya schaal 1:32. Deze heeft bijna dezelfde details. Alles wat mist maak ik zelf van foto's na. En daarna natuurlijk opnieuw spuiten en weatheren. Weet iemand welke kleur verlichting de tigers hadden? Mischien nog mensen die ook op deze manier hebben gewerkt en hun ervaring willen delen?
Nou dat klinkt goed, eigenlijk zijn foto's niet voldoende, met al die aanpassingen is een filmpje of live veel beter :lol: Zijn die tracks nog van een goede kwaliteit :?:
Ik vind de tracks erg mooi. Het is eigenlijk gewoon een kopie van de tamya 1:16 tracks. Ze zijn van nylon met stalen pennen. Voor zover ik kan het kan beoordelen zijn deze erg sterk. Ze zijn nu nog zwart maar ik ga ze wel spuiten en weatheren. Ik gebruik daarvoor eerst een behoorlijk aggresieve kunststofprimer. Anders rij je de lak er direct af :lol: Ze worden 'gietijzerkleurig' met oxide en vet weathering.
Zo, inmiddels weer wat verder. Technisch werkt alles. De tank is in delen eerst grof in de juiste kleur gespoten. Afgelopen weekend mijn nieuwe airbrush geprobeerd en gisteren mijn Tiger geweatherd. Hij oogt nu behoorlijk 'in the middle of the war'. Maar natuurlijk niet te . Er zit namelijk nog wel een commandant in. Die ben ik nu aan het detailleren. Zou graag een paar foto's laten zien maar dat lukt nog niet erg met mijn internetkennis