Mijn hoogteroer heeft ADHD!

Ik heb nu al bij een paar kistjes het vervelende aan de hand gehad dat m'n hoogteroer midden in de lucht heel kortstondig kuren krijgt
Zonder aanwijsbare oorzaak geeft ie vol up en komt dan weer terug

Het lijkt een storing op dat specifieke kanaal ofzo

weet iemand wat dat zou kunnen zijn? het heeft me tot op heden nog niet in de problemen gebracht, maar echt fijn is het natuurlijk ook niet

zender: Skysport (oude type)
ontvanger: Multiplex, klein dingetje, paar maanden oud

Als je het op steeds hetzelfde kanaal hebt met dezelfde ontvanger en zender.. dan moet het dus in de ontvanger OF de zender liggen. Lijkt mij een kwestie van slecht contact of draadbreuk in OF de zender OF de ontvanger van het betreffende kanaal.

Als je het hebt met verschillende ontvangers,maar wel steeds dezelfde zender, dan ligt het aan de zender. Je kun het proberen op te lossen door wat aan draadjes/stekkertjes in je zender te rommelen. Het kanaal wat steeds stoort even loshalen , pennetjes wat bijbuigen en schoonmaken zodat ze weer goed contact maken, heel klein beetje contact spray er op..

Probeer eens een andere ontvanger, als hij dan nog steeds stoort, weet je zeker dat het aan de zender ligt..OF een andere zender(lenen van een vliegmaatje), stoort ie dan nog steeds, DAN weet je zeker dat het aan de ontvanger ligt.

MArco

Die "storingstik" komt die steeds op dezelfde plaats voor? en dan bedoel ik ten opzichte van de zender. Zo heb ik bij sommige toestellen wel eens een zelfde storingstik als ik van links aan kom. Deze storingstik wijt ik aan de ligging van de ontvanger antenne ten opzichte van de zender antenne. Leg een een knik in je ontvanger antenne. Lijd de antenne naar de bovenzijde van het richtingsroer en dan de rest naar de zijkant van het hoogtroer. Of laat de ontvanger antenne los naar beneden hangen.

bij storing op 1 servo twijfel ik als eerste aan die servo.

Probeer eens de hoogteroerservo met de richtingsroersevo om te wisselen.

Back