Mijn kyosho FW-06

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tovos, 9 sep 2011.

1. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Vandaag verder met inlopen van mijn nieuwe kyosho fw06 gxr15
    Nu rijd ik ongeveer halverwege de WOT en merk dat er brandstof lekt.
    Dit lijkt weg te komen tussen de carburateur en het carter.
    Is dit normaal bij een erg rijke afstelling?
    Ik heb niet het idee dat de carburateur los zit overigens.

Wie helpt er een klein handje?

Groeten,

Ton

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  2. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    hoi

als je al het idee hebt dat deze los zit zou ik alles even controlleren.
    je mag de carb niet kunnen draaien, haal de carb er even helemaal af en kijk of het rubber ringetje nog heel is.

als hij lekt is dat niet goed en kan ook de motor kapot gaan door eventueel te arm mengsel.

3. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Carb kun je met de hand niet draaien,rubbertje zit er goed tussen ook,geen scheurtjes te zien.
    Wel kon ik het boutje en moertje waar de carb mee vast zit enkele slagen geven.
    Ik durf het eigenlijk niet verder aan te draaien.
    Moet dat moertje eigenlijk muurvast zitten?is overigens gen borgmoer.
    In eerste instantie dacht ik dat de motor de brandstof tussen het luchtfilter uit perstte vanwege de nog rijke afstelling?
    Heb gezien de prestaties van de fw niet het idee dat ie te arm loopt.
    Er komt een mooie pluim rook uit de uitlaat en er is geen sprake van overschakelen naar tweede versnelling nog.
    Ook op gehoor komt de gxr15 niet aan topvermogen,hij viertakt nog steeds.

4. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Als je aan het inrijden bent en de motor loopt erg rijk, dan kan er brandstof uit het voorste lager (achter je vliegwiel) worden geperst. Dit is niet erg en verdwijnt naarmate de motor armer zal worden gesteld. Dus ik zou me geen zorgen maken en gewoon lekker doorgaan met inrijden. Als de motor scherp staat (na het inrijden en afstellen) zal die lekkage voorbij zijn.

De kans dat je carburateur lekt is erg klein, het voorste lager is de eerste verdachte! En het is geen defect, maar een gevolg van de rijke instelling

5. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Bart heeft gelijk... Deze lekkage kan puur het gevolg zijn van de rijke afstelling. In dat geval verdwijnt deze vanzelf met het armer zetten.

De brandstof wordt tussen het voorlager doorgeperst tegen het vliegwiel aan , dat slingert het vervolgens vrolijk in de rondte waarbij de carb natuurlijk het dichtsbijzijnde object is en daarmee de indruk wekt de oorzaak te zijn.

Het losse moertje van de carb pinch is niet goed maar zou zolang de carb nog vast zit geen probleem op mogen leveren. Vastdraaien moet wel gebeuren dat voorkomt verdere problemen met de carb.

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Controleer ook als de uitlaatbocht goed tegen de motor zit, een bekende kwaal bij deze is dat de bouten makkelijk los komen en daar gaat lekken.

7. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Kijk,

Met deze reacties kan ik iets.
    Ik heb eigenlijk alles gecontroleerd en lijkt in orde te zijn,enkel de chassisplaat is natuurlijk enorm vet,eerste aanwijzing was eigenlijk een lekje tussen rubber van de carb,maar dat kan het inderdaad niet zijn geweest.
    Zal nog wel even de uitlaat controleren,en dan begeef ik me maar even naar het industrie terrein,inmiddels loopt de snelheid aardig op en heb ik aan de ruimte op het fietspad hier echt te weinig.

Dank alvast voor alle reacties!

Groeten,

Ton

8. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    De eerste ervaring met de echte snelheid van de FW

Nou,

Ik heb de WOT sessie met succes afgerond.
    De FW06 gaat als een malle zeg!....heel wat anders als mijn ouwe trouwe TG10
    In eerste instantie dacht ik dat de auto niet wilde schakelen en meende ik de koppeling losser te zetten.
    Ik dacht dat ie in tweede stond en daar niet uit kwam,echter zei mijn gezonde verstand dat ik er beter af kon blijven en eerst de HSN beter afregelen.
    Dus na een tankje of vier.....jahoor het monster begon te schakelen:D
    Ik moet wel zeggen dat er erg weinig grip in de std bandjes is maar he...ik ben nog maar een beginner dus vind het wel prima zo.....voorlopig.
    Toen ik op een gegeven ogenblik wel dacht dat de HSN redelijk stond merkte ik dat de FW vanaf optrekken nog inhoud, dit afregelen met LSN?
    Ik heb de LSN nu 1/8 slag armer gezet,nog niet goed dus hier mee door gaan?
    Heeft dit dan ook gevolgen voor de HSN?

Grtz,

Ton

9. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Stel eerst je HSN af zodat ie mooi op top rijdt maar je nog wel een beetje rook ziet en dat de temperatuur niet te hoog op loopt.

Stel dan je LSN af:
    - Rij je motortje warm.
    - Zet je auto stil.
    - Tel tot 5 en rij dan volgas weg.
    - Als je LSN goed staat kan je zonder pruttelen wegrijden

Stel als laatste je stationair af, dat heeft pas zin als je LSN goed staat (LSN heeft veel invloed op je stationair toerental).

Daarna check je nog even je HSN, rook, temp en toptoeren.

NB: Bij twijfel, altijd eerst rijker zetten, daarna pas armer.

10. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Henk,

Zoals ik hem nu heb afgeregeld, heb ik op vanaf nul naar toptoeren een mooie volle rookpluim,zou ik hem nog wat krapper kunnen zetten dan?
    De temperatuur is volgens mij wel goed kan nog wel ietsie warmer denk ik
    Ik ben helaas nog niet in bezit van een temperatuur meter maar met een drupje water gaat t ook goed, blijft een mooi tijdje liggen voor het verdampt.
    Inderdaad gaat ie nog pruttelend weg vanuit stilstand.
    Is er trouwens een moment van schakelen?
    Ik dacht zelf bij ongeveer 75% van de maximale toeren?
    Op het moment rij ik met 16% tornado maar ga als deze op is (nog een dikke liter) overschakelen naar merlin 16% Is het verstandig om de HSN dan eerst een flink stuk rijker te zetten?

Alvast dank iedereen!

Grtz,

Ton

11. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Pruttelend wegrijden dan staat je LSN waarschijnlijk nog te rijk.
    Schakelmoment weet ik niet meer, is te lang geleden voor mij :); rij nu alleen nog maar offroad.

12. Bart_Banaan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Het ideale schakelmoment ligt dichtbij het maximale toerental, dus op 90~95%

13. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    @ Bart,

Dan heb ik volgens mij met de fabrieksinstelling wel het juiste schakelmoment.
    Na schakelen komt ie vrijwel direct weer in toptoeren,dat is dan toch in orde?

Iemand nog op of aanmerkingen mbt brandstofwissel?

Dank maar weer!

Grtz,

Ton

14. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Gewoon andere brandstof erin en misschien hier en daar een tikje bijstellen.

15. beerend

beerend

Lid geworden:
    8 sep 2009
    licht aan het motortje mijn fw-06 lekt ook
    is denk ik een fw-06 kwaaltje ofz??

16. Bart_Banaan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Dat is inderdaad in orde...

Hier hoor je het goed, op 10 sec, tijdens het accelereren uit de bocht hoor je heel goed het schakelen..

IFMAR-WC-Homestead, Felix Law.mp4 - YouTube

17. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    @ Beerend,

Denk niet dat dit een kwaaltje is,mijne staat ongeveer op scherp en heeft weinig last meer van lekkage.
    Heb na het rijden de FW netjes schoon en droog weggezet,nu zal blijken of ie nog lekt.
    In mijn ogen hoort ie niet te lekken hoor,zeker niet als ie helemaal correct staat afgesteld.

18. Tovos

Tovos

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Nou,Bart,als ik dit geluid zo hoor,dan kan mijne ook nog wel een beetje armer.
    Ik heb helemaal niet zo'n hoog schel geluid,dus ook de toeren niet.
    In sommige filmpjes die ik heb gezien zie je weinig tot geen rook,mijne heeft nog steeds een vette rookpluim?
    Ik geloof dat ik maar es van de 2 speed afblijf en eerst me concentreer op het afstellen van HSN en LSN.
    Kun je trouwens aan de rookpluim zien of je aan de "max"zit?
    Hoe zou je dat kunnen zien?

Dankiewelmaarweer!

Ton

19. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Als ik op top rijd dan zie ik geen rook uit de uitlaat meer. Bij het optrekken wel weer.
    Volgend weekend zitten we in Rucphen voor de laatste KWC wedstrijd. Je zou eventueel op zaterdag kunnen komen. Dan zijn we aan het trainen.

M.v.g. Mark

20. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Staar je niet blind op deze toeren Ton , dit zijn specifieke onroad wedstrijdmotoren van merken als Novarossi , R&B , Sirio etc. ....

Die lopen pak 'm beet 10.000 toeren meer als jouw recreatie motor van Kyosho ;)
    Ze lopen niet verkeerd , maar in de buurt van dat soort motoren komen ze niet. Of anders maar voor heeeeeeeelllllleeeeee korte tijd ;)

Mijn offroad motoren stel ik altijd zo af dat ik volgas tegen het einde van het rechte stuk "leeg" ben en er nauwelijks rook uit de uitlaat komt (maximale verbranding). Op het moment dat je dan bochten gaat draaien (en hij staat goed afgesteld) loopt je motor weer langzaam "vol" en krijg je weer rookpluimen.

Deel Deze Pagina