Niet echt een bouwverslag, zoals je van mij gewend bent, maar wel even laten zien waar ik nu met mijn slotracers mini, Phantom, en straks de y6 mee ga vliegen... Ik heb als Basis een Globe Flight acryl pult gekocht... Zeker niet de goedkoopste!, en ook deze was nog niet eens helemaal naar mijn zin, wbt stevigheid.. Maar goed we namen de gok maar... Daarnaast dus een 8" 450mcd (echte mcd's!) scherm. Deze is echt heerlijk. Kost een stuk meer dan de bekende 7"schermpjes, maar oh, wat is die lekker vel! Onder het motto, "kost wat, heje ook wat!" Ik vlieg op 5.8,dus heb ik er een immersion uno v2 VRX op gezet. Ik was zo klaar met iedere keer de accu aan te sluiten, dat ik nu maar een schakelaar heb gebruikt. Wat een heerlijkheid! Ook de Quick release voor me harnas mocht niet ontbreken. We hebben wat alu profieltjes gehaald, en hiermee de boel wat verstevigd. Wat meten, aftekenen, een aantal gaten geboord, en zo ontstond er toch wel een leuke zenderpult.
Mooi zeg. Zo iets zou ik ook graag voor m'n Jeti DC-16 willen hebben. Het ziet er in ieder geval heel degelijk uit. Ook ik ben dezelfde menig als jij.... "kost wat, heje ook wat!" Groetjes, Jordy
Info omtrent deze mooie pullt Beste Emil, Heb na lang zoeken, ook ik wilde liever m'n 7" Monitor vastmaken aan m'n zender (Futaba T 14SG), i.p.v. montage op een statief. Ik be namelijk vrijwel altijd aan de wandel tijdens het vliegen. De door jou gebruikte zender (via Globeflight) is ook rechtstreeks te bestellen bij de producent. (hij geeft aan ook via Globeflight te leveren) Een 1 mansbedrijfje in Berlijn. Productietijd is dan 1 week. Kost rechtstreeks geen € 145.-- maar € 110.-- Verzendkosten zijn ook nog iets lager. Bovendien heb je nog wat keuzemogelijkheden in de uitvoering. Kijk maar onder "3Gmicrostore". Is 't echt noodzakelijk de hele zaak te versterken zoals jij hebt gedaan, of komt dat hoofdzakelijk door je iets grotere monitor. Dat vind ik wel weer een heel gepruts. Hoor graag van je. Met vriendelijke groet uit (dichtbij) Giethoorn. Tjardi
Intussen is mijn pult ook binnen gekomen. De achterwand is niet standaard, maar kon bij de leverancier aangepast worden naar mijn wensen. (Alleen plaat met gat er in gefrased) De 7" monitor die ik gebruik (ook voor filmen met de D800) heeft zijn aansluitingen op de achterzijde. Caruba 8008. Daardoor was bevestiging aan de pult niet mogelijk. Derhalve een gat gefrased in de "nieuwe" achterwand, en alle sleuven die normaal worden gebruikt voor bevestiging, weggelaten. De foto's laten het duidelijk zien. De monitor is op de voorzijde van de achterwand geplakt met klittenband. Zit muurvast. Op de achterzijde zit de batterijhouder, die de AVL 58 ontvanger die er naast zit voedt. De accu voedt tevens de "groundunit" van DJI. De monitor heeft een interne accu. Op de grondplaat is de "groundunit" van DJI gemonteerd, die je gebruikt om voorgeprogrammeerd te vliegen via je iPad. Alles is naar mijn idee super compact en netjes geworden. Overigens is de prijs van pult bij 3G Microstore ex BTW intussen verlaagd naar € 99.-- Met vriendelijke groet. Tjardi
Totale gewicht pult / lijkt meer dan het is Hierbij even de exacte gewichten van de pult met accessoires. Zender Futaba T 14 SG 970 gram Monitor Caruba 542 gram Accupack 450 gram Ontvanger AVL 58 50 gram Zender Groundstation 93 gram Pult 940 gram totaal 3045 gram. Dus pakweg 2kg zwaarder, als je zender alleen. Bovendien een brede band rond je hals. Uiterst comfortabel. Mijn fototoestel Nikon D800 met 2.8 / 28-70 lens weegt beduidend meer. Ben het daardoor misschien wel gewend. Ogenschijnlijk een heel fors geval / Zwaar. In de praktijk valt het erg mee. In Oostenrijk en Zwitserland waar veel zweefvliegers zijn, die door de daar heersende winden bij de bergwanden zeer lang kunnen vliegen, hebben bijna allemaal een. Waarschijnlijk ff wenne. (Even wennen) Voordeel je kunt wandelen tijdens vliegen. Je kunt de zon redelijk uit de monitor houden. Nadeel gewicht. Probeer 't maar eens. 't Lijkt erger dan het is. Met vriendelijke groet. Tjardi
Graupner MX 20 Sjaak, Net even gekeken op de site van "3G Microstore". Volgens mij staat hij er bij. (in de FPV uitvoering) Ook € 99.-- ex btw. Kijk zelf maar even. Verder kun je met Guenter, (het is een 1 mans bedrijf) van alles overleggen. Succes. Tjardi
Ik heb een kruisband / harnas ervoor.. niets aan je nek, wel zo fijn, ook al is de mijne lichter dan 3 kg. Wil NOOIT meer anders!