Hoi Allemaal, wat fotos van mijn schaal kisten gevlogen in de laatste 6 jaar in Malta. Proctor Nieuport 11 met OS70FS Balsa USA Bristol M1C met OS70FS 8) Svenson Bristol Scout met OS52FS Marutaka Curtiss Hawk met OS91FS TF P39 Airacobra met Magnum 91FS (moet nog gerapereerd :cry: worden na zeer zware landing 2 jaar geleden, nog geen zin gehad om naar te kijken, wel een goed model om te vliegen. De piloot, mijzelf :lol: , liet een steekje vallen) Proctor/VK Fokker Triplane met RCV60. (Leeft niet meer na afgeslagen motor tijdens start, kan herbouwt worden, vliegt goed voor een driedekker, wel een hand vol. In plaats van herbouwen denk dat het beter is om een Glen Torrance DR1 of DVI :idea: te bouwen). Mijn favoriet is absoluut de Proctor Nieuport 11, perfecte vlieger (ontworpen door Lou Proctor in 1967!). Vliegt halfgas, alleen volgas nodig voor de barrel rol, split s (een kick om te vliegen). [URL=http://img187.imageshack.us/my.php?image=dscn0062yi5.jpg][IMG] http://img187.imageshack.us/img187/6255/dscn0062yi5.th.jpg[/URL][/img] [/URL][/img] [/URL][/img] [/URL][/img] [/URL][/img] Buiten de Stearman heb ik nog Proctor Jenny (Sinds 1996) die nog af moet :? en een gemodificeerde DB Avro 504k van tekening gebouwd (2.7m, voor zenoah 62). [/URL][/img] [/URL][/img] [/URL][/img] De groetjes voor nu :sleeping:
Da's een mooie verzameling mooie modellen. (Met uitzondering van de P-39 dan natuurlijk hèh. 8O Daar zal ik nooit aan wennen. :nooo: ) Ben benieuwd wat voor schema je de Stearman gaat geven. jan.
Erg mooie modellen! Misschien een idee om de volgende schaalmeeting bij jou te houden, hebben we in ieder geval goed weer
Dag Edwin, Mooie verzameling heb je bij elkaar. Kun je eens iets vertellen en laten zien van het vliegen op Malta? Ben benieuwd wat voor vliegveldjes jullie daar hebben. 't Is misschien wel wat off topic misschien, maar vliegen hoort nu eenmaal bij (vliegende)schaalmodellen. Groetjes, Bert
Hoi allemaal, dank je voor de reacties. Ton had mij al gevraagd over vliegen in Malta. Franz een colega schaal vlieger en bouwer heeft mij beloofd om wat in elkaar te zetten over schaal in Malta. Er zijn twee clubs hier van beide elk rond de 120 leden. De club waar ik lid van ben kun je vinden: www.geocities.com/Pipeline/Curb/3708/ of zoeken (google)naar : Malta Model Aircraft Flying Association Franz's website: www.geocities.com/capecanaveral/3228/ (zorelli stuka, 2.5m gasturbine vampire, proctor nieuport 28 etc) De website is niet zo goed maar er staan foto's van ons veld en wat activiteiten. Vliegen in Malta kan bijna 365 dagen in het jaar. Wel is er vaak wind, maar daar moet je aan wennen. De zomeravonden is perfect (special voor de oude dubbeldekkers) Een schaalmeeting in Malta zou leuk zijn. Twee clubgenoten en mijzelf, zijn geintereseerd om eens mee te doen met een F4C wedstrijd :? . Voor mij geen probleem omdat ik nog lid van de leidsche club/knvvl ben, maar Malta is niet onder de FAI. :?: Groetjes, Edwin [/URL][/img]