hoi beste mede hobbyisten ik heb hier een scherpis .28 die met start box moet aan geslingert worden maar als hij loopt loopt hij na veel afstellen lekker rustig hoe het hoort maar zo dra ik wat gas geef slaat hij meteen af ik heb hem net 1.5 tankje stationair laten lopen maar ik wordt er beetje gek van het blokje heeft ook zo veel compressie dat hij mijn startbox wiel aardig op vreet moet het blokje eerst goed verwarmen en dan krijg ik hem aan wie o wie wil mij helpen wordt er echt beetje gek van
Is het een nieuw blokje? Dan moet hij ingereden worden dus kun je met dat vele afstellen al een fout hebben gemaakt. Scherpis??? Wat voor merk zou dat moeten zijn? Lijkt op auto-correct van een mobiel.
Lijkt mij inderdaad dat het een nieuw blokje is, dus je zult hem eerst moeten inlopen. Op fabrieksinstelling zou die moeten starten en staat die aan de rijke kant! Scherpis zegt mij ook helemaal niks trouwens M.v.g. Mark
http://www.rcmodelstore.com/catalog...=5210&osCsid=c80c53400191b5d2a99858cb7baaf9a2 Schepis model: grote italiaanse distributeur -> Sirio .28 motor onder eigen naam.... "Schepis Model .28 X OFF Tuned by Sirio Truggy Competition Engine This is the new Schepis Model .28 X OFF Tuned by Srio engine and is specially made for the 1/8 Off/Road class. Engine based on Sirio S28R with new carburetor version!"
We komen er wel uit. Gelukkig hebben we Jaap. Topicstarter nog niet weer gezien........ Ben bang als het een nieuwe motor was hij nu wel verkloot is......
Vergeet niet dat de oudere BOSS en Falcon motoren ook bij SM vandaan kwamen... Het heeft ook zin om de draairichting van je startbox te controleren, soms willen ze nog wel eens de verkeerde kant op draaien. Als je bij de motor tegen de koppeling aan kijkt moet de motor tegen de klok in draaien en dus het startwiel van de box met de klok mee.