Mijn Tamiya Ford Aeromax met Flatbed

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Cotjuh, 11 mei 2009.

1. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Hallo daar,

Ik zal me hier even voorstellen. Ik ben Remco Frankena, momenteel 28 jaartjes jong en helemaal bezeten van modelbouw.
    Mijn passie begon bij het bouwen van RC werk schepen en is nu ook uit gegroeid to de voertuigen.

Momenteel bezit ik enkele (vaarklaar en halve afgebouwde) schepen en de Tamiya Ford Aeromax.

Eerst wat foto's en dan wat uitleg/ plannen..
    Al mijn foto's wat modelbouw betreft zijn ook hier te vinden:
    Frankena Gallery - Home > Hobby > Modelbouw

Zover de foto's, nu wat tekst en uitleg..
    Mijn broer heeft een paar jaar terug een King Hauler (als ik me niet vergis) gekocht die helemaal compleet was. Deze was van n man geweest uit Gent en had hem ook helemaal zelf bestickert. Hierna Dacht mijn (ex) schoonzus dat lijkt mij ook wel leuk. Alleen vond ze het minder leuk als ze dacht.. Aangezien er best wel wat werk in zit om zo'n ding zelf te bouwen/ spuiten etc.

Dus dit ding lag weg te stoffen op zolder.. Nadat ik weer terug kwam van zee 2 weken terug dacht ik bij mezelf.. Hey.. ik moet voor n liesbreuk operatie.. de Tamiya Mercedes CLK-GTR is klaar... WAT NU????

Aangezien ik nu namelijk bij mijn vriendin inzit heb ik maar beperkte ruimte om te werken aan mn hobbie dus konden de bootjes niet mee voorlopig.
    Ja toen kwam het dol dwaze idee om het spul bij mijn schoonzus van zolder te halen en er zelf wat moois van te maken..

De intensie was dat deze auto gespoten/ geschilderd zou worden in de kleuren van mijn broer zijn voormalige werkgever, J.P. Vis transport uit Kwintsheul Voorbeeldje:

Maar..... ik vind het tot nu toe niet zo mooi op de Ford Aeromax...dusss.. Zit ik er toch aan te denken om hem naar mijn eigen zin te maken

Vooral eerst gaat de Flatbed in elkaar en hier komen in de zijkant SMD Leds in plaats van de "semi goedkope sticker"
    Nou heb ik hier meteen een vraag over.. Ik zie bij een aantal modellen hele mooie oranje kapjes als contourverlichting met led/ gloeilampje erachter.
    Zijn dit led's of lampjes?? en waar zijn deze onder andere te verkrijgen, beter gezegd onder welke naam/ fabrikant

Verder zie ik n aantal mensen met "xenon" look alike lampen, zijn dit gewoon ijblauwe led's??

Zo voorlopig ben ik de draad even kwijt.. en heb ik weer even genoeg gezegd..

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2012
  2. V8-nielso

V8-nielso

Lid geworden:
    25 apr 2008
    ziet er goed uit, en dikke pc heb je daar ook staan:p

3. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    dank je.. uhm ja.. die PC.. jah uh..
    Das mijn kindje :worship::cool:

4. EaRnst

EaRnst Guest

en even je htc touch hd laten zien? :D mooi hoor ( of is het geen touch hd?)

5. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    whahaha.. damn.. alles valt op LOL :lol:
    Maar das idd n touch HD

6. V8-nielso

V8-nielso

Lid geworden:
    25 apr 2008
    maar nog belangrijker is natuurlijk je truck, en die ziet er ook goed uit:p

7. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    ja dank jullie haha.. ik zit nou zelf nog eens naar de scania te kijken.. en jah..
    miss dat ik toch gewoon door ga met die kleurstelling.. kijk dan naderhand wel weer of het echt nix is en dan kan ik hem altijd nog overspuiten..
    punt is namelijk dat blijkbaar iemand anders precies dezelfde plannen heeft als ik..

Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  8. Timmah

Timmah

Lid geworden:
    11 mei 2009
    hahah sorry voor het ongemak .. vond dit een vette combinatie dus dachtg die ga ik doen

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  9. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    okeej even een nieuwe foto erbij.. dit is iets meer in de richting zoals hij daadwerkelijk gaat worden.. qua kleuren voor de trekker dan iig.

10. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    okee de leds voor de contour verlichting ga ik vandaag bestellen..

Het worden deze leds:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Dit zijn vierkante mini leds waar sommige van jullie gehele strips van hebben. Ik ga hier zelf mee aan de slag en op realistische afstanden de lampjes plaatsen in/ op de trailer en de trekker.

Ook ga ik alvast beginnen met het maken van een lichtbak voor in de boven kap net als bij de volvo op de foto. Of deze er daadwerkelijk ingaat en dan daarna ook in blijft is een 2de maar vind het idee wel leuk.

verder zit ik nogsteeds te w8en op antwoord wat de kleurstelling en maten betreft van de striping op de trekker/ trailer. Miss dat ik maar gewoon is zelf bij de auto's ga opmeten binnenkort..

11. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    YES.. Daily Fresh geeft toestemming en mailt Details van de trailer/ trekker..
    Nu J.P. Vis nog :D

12. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Okee de ABS platen zijn in huis, nu aan het aftekenen voor de maten en dan morgen insnijden en breken :D dan beginnen met verlijmen en dat soort ongein.
    Heb nu na een wat gezoek toch alle onderdelen gevonden bij mn schoonzus en kan nu echt beginnen met opbouwen en spuiten :D

Ben helemaal blij en heb er echt zin in.. Morgen foto's van dit alles..
    Ohja.. er word momenteel even n berekening uitgevoerd hoe ik het best al mijn leds kan aansluiten zometeen op de 6V accu's zonder dat in 10 minuten mn accu's leeg zijn haha.. Laat snel meer zien.

13. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hey,

we hebben mekaar woensdag op de club gesproken.

de smd leds zoals het heet zijn wel lastig te solderen heb je hier rekening mee gehouden?

14. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Hey ja klopt idd, dat weet ik nog ;)
    Ja dat had ik al gehoord, maar ik heb aardig wat soldeer ervaring.
    Dus dit moet cker goed komen :D

Hoop morgen een heel eind te komen met voorbereidingen :D

*EDIT* ohja was ik bijna vergeten..
    Deze komen op de plaats naast de lucht happers aan de zijkant met een lamp erachter:

Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  15. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Zo ben lekker bezig.. ben aan de kap begonnen en de 2de poot van de trailer zit in elkaar.

Hier alvast wat foto's

Mijn altijd over volle werk plek :sleepy: LOL

16. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Update 1.5

Zo weer een kleine update:

Ik ben aan het zagen gegaan in mijn boven kant.. (AUW AUW AUW :schrik:)
    Ik wil zelf namelijk een lichtbak in de Ford gaan bouwen.
    Hier alvast wat foto's van de huidige toestand:

Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  17. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Updatje 1.6

nou de leds zijn binnen :D dus kan lekker aan de slag
    morgen alvast wat foto's van alle vorderingen

Laatst bewerkt: 25 mei 2009
  18. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    hier een foto van de ledjes :D ben helemaal blij

19. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Hallo medemodelbouwers,

Ik wil op mijn trailer zometeen zelf een koelmotor gaan maken van ABS of messing.

Nu is mijn vraag wat is de beste optie? en wie kan mij aan ideeën helpen hiermee. Het is een Tamiya flatbed die word aangepast en iets verlengt word tot deze de 74cm haald. Het moet dan uit eindelijk een city trailer worden met eventueel een gelifte as en stuur as.
    Hij word nu eerst 74cm omdat ik de ABS platen al heb gesneden voor deze lengte maar ik hoop TZT nog een hele koeltrailer zelf te maken met 3 assen.

20. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    De bak van de trailer is in aanbouw. de foto's :D

Deel Deze Pagina