Omdat hij zo goedkoop is heb ik onderstaande bodywarmer gekocht. https://m.shein.com/nl/1pcUSBoplaad...m=GM7571575024685838336&ref=m&rep=dir&ret=mnl Ik wil het toch eens proberen of het werkt. Samen met een 10000 mah powerbank nog geen 40 euro. Ook in huis wil ik het testen en dat de cv een paar graden kouder. Gewoon omdat het leuk is.
wij hebben zoiets van een andere dropshipper gekocht, alleen de maatvoering van die chinezen klopt niet. mijn maat besteld maar die is mij duidelijk te klein, maar past wel mijn vrouw. XXXL is M en ga zo maar door........ die chineesjes zijn een stuk kleiner dan ons. terugsturen kost meer dan die vesten gekost hebben.
Het hele filmpje bekeken maar niets over bodywarmers gezien. Prima winkel, waar wij met ons inkomen prima kleding kunnen kopen. De maten, ja daar moet je wel rekening mee houden. Voorlopig heb ik het niet koud.
Nee, ook dat het een heel vervelend ventje is die het erg met zichzelf heeft getroffen.( ik kende hem niet) Vandaag 2 extra bodywarmers besteld. Het werkt echt super. Het scheelt weer stookkosten. De cv staat nu op 18 graden en het voelt nog behaaglijk met de bodywarmer op de laagste stand. Eens kijken hoe lang we dit vol houden. Buiten is het nog niet koud genoeg, maar ik denk dat ik van de winter langer op de fiets naar het werk kan blijven gaan.
Ik heb daar de afgelopen dagen nog eens over nagedacht en dacht hoe vervuilend wij zijn. Toen kwam ik tot de conclusie dat wij best milieu vriendelijk leven. Alle afval scheiden we, zodat we maar 3 vuilniszakken restafval per jaar hebben.(wat je niet koopt hoef je ook niet weg te gooien) Wij vliegen nooit Wij rijden op lpg (ik denk de schoonste manier van rijden naast, ik denk diesel.) We hebben 18 zonnepanelen Hybride warmtepomp. Maart komt er een thuis accu. De laatste 3 zijn natuurlijk wel heel erg vervuilend maar ik wil ook aan mijn portemonnee denken. Al met al zijn wij, denk ik, heel wat schoner dan dat mannetje in het filmpje. Oja wij doen gemiddeld 6 jaar met een mobiel. Laptop, computer en tablet hebben we niet of zijn heel oud.
Milieu is een ding, meewerken aan een vorm van uitbuiting is het andere. De spullen van de TEMU’s van deze wereld kunnen alleen zo goedkoop zijn omdat ze door bijna gratis handjes geproduceerd worden.
Dat snap ik maar bijna alles komt er links of rechtsom vandaan, dan wordt er in bijvoorbeeld Duitsland een snoertje aangezet, dan staat er made in Germany op. In dat sprookje geloof ik al lang niet meer. Trouwens in Nederland is het niet anders. Maar we dwalen af. Ik heb het ondertussen lekker warm echt een aanrader voor de wintermaanden.
Toch nog even off topic: “Made in Germany” is beschermd, dus dat klopt. Helemaal prima, zolang je je maar realiseert dat je intussen meewerkt aan uitbuiting van mensen die geen andere keus hebben dan voor weinig 6 dagen per week 12 uur per dag te werken. Die dan ook nog meuk produceren die hier niet gekocht wordt omdat we het nodig hebben, maar “omdat het zo goedkoop is”. Dus ook weer snel afgedankt wordt. En daar is het milieu weer. “Ieder voordeel hep ze nadeel” aldus JC. En even voor de duidelijkheid: ik gun jou je bodywarmer van harte en hoop oprecht dat je er lang en veel plezier van hebt.
Soms hoef je niet te kiezen omdat je geen keuze hebt. De cv kan nu binnen naar de 17.5 graden. Als blijkt dat het een kort leven is beschoren is dat erg jammer. Doordat wij altijd erg zuinig zijn op onze spullen, wil het nog wel eens meevallen. We gaan het zien.
Je kan zeggen, als ik dat niet koop koopt een ander het wel. Ik zeg, je moet ergens beginnen om te proberen dingen te laten deugen, en als ik het niet doe doet een ander het ook niet. Wat is er mis met een warme trui.
Ben ik het mee eens, daarom koop ik zo weinig mogelijk een nieuwe telefoon of laptop en doe ik zo zuinig mogelijk met mijn accu's vanwege de kinderarbeid. Laat ze liever een kleding maken dan in de mijnen zitten. Ik kan er nog heel veel verder in gaan wat hier in Nederland gebeurd met kinderen. (al stond dat vandaag gewoon in het nieuws) Maar het wordt dan een politiek draadje waar een slotje op komt en dat wil ik niet. Ik vind de bodywarmer goed werken en ben er blij mee.