Hierbij een overzicht van mijn mini quad gebaseerd op de HK-550 platen Ik heb voor deze platen gekozen omdat je dan veel plaats hebt om alles goed weg te werken. Markjuhh, bekend van de FQ-5, heeft me geholpen met het zagen van de armen en opbouwen van dit frame. Thanks mate Deck 1 (onderste plaat) heb ik verbonden met rubbers van quadframe om te dempen en een clean build te kunnen maken met de bekabeling. Deck 2 bevat de flightcontroller en de fpv VTX Deck 3 bevat de mobius cam en ontvanger en lipo Aan de voorkant heb ik ruimte uitgezaagd voor de fpv cam Wat heb ik zoal besteld en gebruikt: 3 x Carbon Fiber Main Frame Base Plate HK-550GT Carbon Fiber Main Frame Base Plate HK-550GT 4 x Afro ESC 12Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) Afro ESC 12Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) 4 X Emaxx 2805 2840kv (HK) motoren en propadapters 1 x Woven Carbon Fiber Sheet 300x100 (2.5MM Thick) Woven Carbon Fiber Sheet 300x100 (2.5MM Thick) 1 x On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s 2 x Turnigy Battery Strap 330mm Turnigy Battery Strap 330mm 1 x Turnigy nano-tech 1300mah 2S 25c Lipo Pack Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo Pack (EU Warehouse) 2 x M3x12mm Nylon Screws (10pcs/bag) M3x12mm Nylon Screws (10pcs/bag) 2 x M3x8 vibration dampener (a 4 stuks) www.quadframe.com ? M3x8 vibration dampener 1 x SONY Super HAD CCD 600TVL D-WDR DNR Board Camera For FPV CMQ1993X-L36 SONY Super HAD CCD 600TVL D-WDR DNR Board Camera For FPV - SecurityCamera2000.com 1 x Pololu 12V Step-Up Voltage Regulator U3V12F12 Pololu 12V Step-Up Voltage Regulator U3V12F12 1 x Mobius Action Camera (Wide Angle Lens) http://joovuu.com/home/61-mobius-action-camera-wide-angle-lens.html 1 x FunFly Controller "Acro Naze 32" FunFly Controller Acro Naze 32 [AFRO_NAZE32_FF] - 2,000JPY : abusemark web store RC receiver FPV set Zelf maken: 4 x Pootjes uitzagen uit “Woven Carbon Fiber Sheet 300x100” 1 x Aluminium fpv cam houder. Bij het maken van een mini is iedere gram besparing wenselijk daarom heb ik de servo kabels ingekort en de motordraden eveneens ingekort en rechtstreeks op de esc’s gesoldeerd. Hierbij wat foto's van de build: Opbouw deck 1 Opbouw deck 2 Opbouw deck 3
Thanks, idd een goedkoop frame met veel ruimte. Onderste foto's steekt de fpv cam nog voor de houder uit maar dat is bij de bovenste foto's opgelost en heb ik de cam naar acher gezet. Ook heb ik uiteindelijk gekozen voor een 1.3 fpv setup omdat ik die ook op mijn qx9 en tarot 650 heb. Gisteravond echte fpv maiden gehad en vliegt echt super. Ik heb nieuwe sunnysky motoren binnen en die gaan er later nog wel eens op komen.
Zeker aan te raden, dan vliegt hij vast als een zonnetje! (Oei slechte woordgrap heh?) Ik ben benieuwd naar een leuk filmpje!
idd gewoon apart houden. cam voor fpv en sportcam voor de beelden heb nog geen tijd gehad de mobius r op te zetten. zal in het weekend worden. daarna zal ik een video posten hier
Hierbij nog mijn filmpje gemaakt met deze quad. Nog wel jello maar ga de rubbers vervangen door gewone standoffs. Moet zowiezo wat kunststof standoffs vervangen na de crash in de boom. en die ging echt hard. Verder helemaal geen schade. Dus kan wel wat hebben dit frame.
2840kv met een 12A ESC. Ik ben benieuwd wat je hier voor props hebt gebruikt. en of je de stroom hebt gemeten.
Die motoren trekken met de 5x3 props 14,5Amp volgas. Voor normaal vliegen zit je rond de 50% gas, dus dat komt wel goed
Ziet er mooi uit. Wellicht een hele domme vraag, maar ik dacht dat bij 1.3 ghz fpv altijd van die grote clover antennes erop moesten?
Gisteravond lekker tussen de bomen door aan het vliegen geweest. Heerlijke vlucht. Bij een paar vluchten helaas op de knop voor opname vergeten te drukken helaas