Heb het tricopter frame bij quadframe besteld. TRI001 Plan is om er 3 1200 KV motortjes op te monteren. Kan iemand me uitleggen of er links en rechts draaiende props op moeten of enkel linksdraaiende? Bedankt.
Nog even voor de duidelijkheid: Als je wel CW en CWW props gebruikt heb je minder verlies van opwaartse kracht dan als je dat niet doet. Je hebt sowieso al wat verlies omdat het aantal CW en CWW props nooit gelijk kan zijn, maar dat is verwaarloosbaar... Grts,
Dank voor de reacties. door quadframe worden EPP 8x4.5 props aangeraden. Kan iemand me een voorbeeld geven. (kom uit de auto/heli's, nog geen ervaring met proppelers. ;-(
post dat genoemde filmpje eens. Ben wel benieuwd. Het is inderdaad de mini. Ben nog beetje aan het zoeken naar de juiste setup (motortjes etc. ) heb wel het KK board erbij gekocht.
Was toen best wel een beetje pissed enzo. Die pool beweerd vanalles aan mijn kant, maar ik heb gewoon de caliper op een schroefgat gezet en 1.56mm gemeten. Ik ga niet meer uitboren dan wat die schroefjes aan diameter hebben natuurlijk.
Ben begonnen met bouw. Pool heeft alleen een bouwvoorbeeld van een quad... Wordt zoeken naar juiste schroefjes etc. hier heeft ie een thread op rcgroups http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1310314
Ik vond de kwaliteit vrij aardig, maar sommige gaten zijn wel erg krap gefreest. Een rattestaart vijltje en een 2mm boortje zijn geen overbodige luxe.
Kwaliteit van de materialen is ok. Alleen voor de minder ervaren bouwers onder ons is het wel wat puzzelen. Er zit geen tamiya achtige handleiding bij.
Montage steuntjes voor de printplaat. Op de print worden 3 gyro's gemonteerd. 1 gyro wijst naar voren. Het is zoeken hoe de steuntjes geplaatst moeten worden. bevestiging van de armen aan het frame. De binnenste boutjes heb ik met de 18 mm gedaan (de langere) met print nu nog het Yaw mechanisme monteren.
Gyro's, regelaars, servo, props (8x4 en 8x4R) zijn besteld bij HK. Helaas zijn de motoren en de propsavers in de backorder ;-(