Voilà, een mini bouwverslagje van de 7HV Ik heb niet veel tijd gehad, moest te veel gaan optreden vorig weekend Maar hier een korte impressie. Frame komt grotendeels geassembleerd De ESC : een Hobbywing Platinum 120A HV De rest van de parts : De canopy, superlicht en flexibel, alleen jammer dat er al een wat verf van het windshield gekomen is : Het inbouwen van de servo's, supergemakkelijk, je kan gewoon de "cage" waar de servo's ingaan op zijn geheel uit het frame verwijderen. Echt wel handig, en no matter what servo je hebt die zal er ingaan. De servo"cage" is in de hoogte verstelbaar, handige feature ! Cage in de laagste stand : Cage in de hoogste stand : Om de elevator servo te plaatsen moet je wel het kleine verstevigingsbrugje wegdremelen, want die servo moet echt "flat" op de servocage gemonteerd worden : Servo's ingebouwd : Tailservo ingebouwd : Vervolgens plaatsen van de landinggear : Volgende stap, tailboom monteren : Next FBL head erop : Voilà, klaar is kees, naaaaa, tuurlijk niet, de heli is gewoon vlug in mekaar gezet, nu komt het echte werk alles afstellen wegwerken, loctiten, maar dit zal pas voor volgende week zijn. Hier enkele pics van het voorlopige resultaat : Grtz, Dirk
Ziet er goed uit ... ;-) Ben nog steeds zeer tevreden van mijn Atom 6HV ... Ben eens benieuwd naar je bevindingen met deze heli ... Grtz Ronny
Netjes en robuust zijn zeker geen overbodige indrukken hier. Succes met je nieuwe aanwinst Dirk. Ben ook heel benieuwd hoe die je gaat bevallen maar daar heb ik het volste vertrouwen in. Laat ons maar snel je maiden indrukken.
Super mooie heli Dirk. Zit met een vlieg maatje er ook aan te denken de 7HV aan te schaffen. Ben zeer benieuwd hoe hij bevalt. Succes met de maiden en hou hem heel. Maar het is een plaatje om te zien. groetjes, Ronald.
kleine opmerking mbt de servo-cage. Draai de servoboutjes nog niet te vast aan. Bouw eerst de cage met servo's terug in de heli. Schuif de hoofd-as door de 3 lagers en draai dan pas de boutjes op de servo's goed aan. Dan ligt de hoofd-as netjes op een lijn en wordt voorkomen dat de hoofd-as er later moeilijk doorheen gaat Bas
Yep Bas, dat is inderdaad de manier om de servocage goed in te bouwen, vergeten te vermelden Grtz, Dirk
Ziet er goed uit Dflyer! Volgens mij heeft Compass met de 7HV de puntjes op de i gezet t.o.v. de 6HV. Ik bedoel daarmee de grondplaat v carbon, het vernuftige systeem om accu's te wisselen/positioneren, de plaatsing v/d motor etc. Heel veel succes en vele 3D knaluren gewenst met deze Compass telg!! Gr. Bob
Hoi, heb deze week de mini-maiden van de 7HV gedaan. Heel rustig op 70% flat throttle, hier en daar nog wat te tweaken. Maar de heli voelt erg goed aan, en reageert direct op stuur inputs. De komende weken ga ik proberen de heli verder af te stellen als het weer wat mooier wordt (hopelijk). Hier al een kleine impressie : Grtz, Dirk
hey, hoe bevalt die hobbywing esc je? Want die castle tegenwoordig word je nie blij van hoor... gebruik je de governor ervan of die op de vstabi? Groeten
De Hobbywing bevalt me zeer goed, alleen de softstart is niet echt soft, maar ja dat weet iedereen. Als de blades wat vaster in de bladhouders zitten dan valt alles goed mee. Ik vlieg momenteel de HW op een vlakke throttlecurve daar ik geen V-stabi gebruik, dus daar kan ik niks over kwijt, alhoewel ik vaak hoor dat HW governor niet dat is. Grtz, Dirk