Hallo allen, ik hoop dat hier iemand zit die mij met het volgende probleem kan helpen: Ik heb een MinimOSD die ik samen met mijn Naze32 (full) wil gebruiken. Ik ben al een tijd aan het testen geweest en had hem ook bijna helemaal werkend. Het enige dat niet werkte was dat hij sommige tekens vreemd liet zien (na wat zoeken bleek dat ik het verkeerde bord had aangegeven in de code, dit heb ik aangepast.) Nu het volgende: Na een keer flashen (ik deed niets anders dan de vorige keren), reageerde hij helemaal niet meer. Ik zie op het beeld allemaal tekentjes verschijnen, maar hij laat geen telemetriedata meer zien (het beeld staat vol met willekeurige tekens). Ik heb al druk gezocht en het beste dat ik kon vinden was dat de OSD op de een of andere manier meteen data begint te spuien (lijkt het ook op, aangezien het lampje druk begint te knipperen) en daardoor niet toelaat dat er op geschreven wordt. Nu mijn vraag: Is er iemand die weet hoe ik dit kan onderbreken? Ik heb al geprobeerd de resetknop ingedrukt te houden en net voor het schrijven los te laten, maar helaas heeft ook dit niet geholpen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, zou zonde zijn om hem weg te moeten gooien...
je doet toch echt iets niet goed als dit ding activiteit laat zien werkt hij nog. de kans dat de bootloader dan kapot is klein. Het eerste wat er gebeurd als je hem probeert te programmeren is dat er een reset gedaan wordt. Na die reset wordt er contact(handshack) gelegd en dat doet de bootloader. Ik denk eerder dat je de FTDI niet goed aansluit of dat er een probleem is met de FTDI. Geruik je een originele FTDI serial interface ? Bart PS zelf de reset doen helpt niet echt. Deze moet namelijk gesynchroniseerd worden met handshack
Hoi XYZ, dank voor de reactie. Helaas is het toch echt zo, het volgende is namelijk het geval: - We konden hem eerst wel flashen - Andere OSD's zijn ook te flashen met de controller (gisteren nog gedaan als vervanging van mijn defecte) Ik heb ergens gelezen dat je kan proberen de resetknop ingedrukt te houden tot net voordat je gaat flashen. Sommige mensen zeggen dat het voor hen heeft gewerkt (vandaar dat ik dat hier ook aangaf als iets dat ik had geprobeerd). Waar ik naar op zoek ben is dus een manier om de chip volledig leeg te maken zonder dat hij eerst opstart, zoiets als een hard reset knop (misschien iets aan elkaar solderen zoals op sommige andere apparaten?)
Het lijkt er dan op dat de bootload niet meer goed werkt. Wat je nog kan doen is de boot loader opnieuw flashen maar daar heb je een inline programmer voor nodig. Deze bij voorbeeld: USBasp je hebt wel een kabel nodig van 10 pins naar 6 pins ISP. dan kun je de boot load programmeren
Ah, dat wist ik niet, ik zal eens even op het net zoeken hoe dit precies moet. Ik heb namelijk zo een programmer liggen voor de KK2 die ik vroeger gebruikte. Dank!