MJX F-45 afstellen

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door marc010, 31 jul 2012.

  1. marc010

    marc010

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    Op het gevaar "afgeschoten" te worden omdat ik geen "echte" modelbouwheli heb maar "chinese rommel" zoals de eigenaar van een modelbouwzaak in Brielle het noemde plaats ik toch maar even mijn vraag:

    Ik heb een MJX F-45 gekocht nadat ik eerst een mini en daarna een wat grotere heli met succes heb gevlogen. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en dat is de F-45 voor mij :)

    De vraag die ik heb is de volgende: Ik krijg de heli niet lekker afgesteld. Als ik kort en snel opstijg na ong. 50-60 cm wil de heli niet lekker stilhangen. Hij blijft wat achteruit vliegen wat ik weliswaar met de trim wel wat kan oplossen. Als ik rustig opstijg wil de heli zijwaards naar links vliegen.

    Ik heb getracht om m.b.v. de bedienstangen van de servo de swasplate (heet dat ding zo) zo horizontaal mogelijk te krijgen maar dat geeft dus niet het gewenste resultaat. Iemand nog tips?
     
  2. rovenrc

    rovenrc

    Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Berichten:
    14
    Komt hij niet in zijn eigen luchtstoming ? Bij grotere heli's is die hoger als bij kleine .. Dan zwenkt de heli altijd een beetje uit

    Als hij hoger wel normaal stil blijft hangen dan zal dat het zijn .
    Als het aan de heli lag zou hij dat dus ook op alle hoogtes doen en niet alleen laag bij de grond .. Mvg Roy
     
  3. demolle

    demolle

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    296
    Locatie:
    het land van bartje
    Hallo marc010 wat dat achteruit vliegen betreft je kunt de accu wat naar voren doen dat wil nog wel eens helpen want dan krijg je meer gewicht in de neus.
    En dat naar links opstijgen moet je gelijk corrigeren met de stick.
    Dat heb ik ook met mijn blade 120sr die trekt ook naar links omdat de staart rotor rechts zit hebben ze mij verteld.

    suc6
     
  4. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Het is een combinatie. Aangezien de rotor van boven gezien rechtsom draait wil de heli ter compensatie linksom draaien. Da staartrotor moet dit ongewenste gedrag compenseren met als resultante dat de heli op lagere hoogte dan twee keer zijn rotordiameter lekker naar links wil. Effe tikkie naar rechts sturen met het loskomen.
     
  5. nintendodoterk

    nintendodoterk

    Lid geworden:
    24 apr 2011
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Stolwijk
    zoals demolle al aangeeft, het naar links trekken is normaal. de staartrotor duwt de heli naar links. wat rovenrc zegt klopt ook, de heli heeft last van terugkaatsende wind van onder. google vertelde mij dat het om een fp heli van ruim 50cm gaat, die heeft daar erg veel last van. trimmen altijd op 1 meter of hoger.
     
  6. marc010

    marc010

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Rotterdam
    Bedankt voor de antwoorden, ik heb 'm inmiddels nagenoeg helemaal stil als het weer buiten ook "windstil" is en ik heb 'm voor de "lol" even gevlogen met meer wind, accu leeg kunnen vliegen zonder te crashen :) gaat lekker
     

Deel Deze Pagina