Hoi, Het begint allemaal een beetje te kriebelen om een rc heli te kopen. Nu heb ik een nederlandse site gevonden waar redelijk goedkoop MJX heli's worden verkocht. Ik wilde vragen of dit een fatsoenlijk merk is en of het model:MJX F646 een goed model is om mee te beginnen als je nog geen ervaring hebt met vliegen. Of kan ik dan beter de MJX F47 nemen omdat deze een stukje kleiner is waardoor ik er binnen mee kan oefenen? Ik wil het liefst geen coax omdat dit op den duur teveel beperkingen heeft en omdat een dubbele rotor gewoon niet mooi is. Ik heb op mijn kamer redelijk ruimte om te hoveren, en eventueel in de zolder ook. ten slotte een algemenere vraag: maakt zo'n heli veel lawaai? daarmee bedoel ik; als ik binnen vlieg, hebben mijn huisgenoten in kamers ernaast dan last van de herrie? Misschien te vergelijken met het lawaai dat een stofzuiger produceert of minder lawaaierig? ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen Groetjes Jasper
Ik heb meerdere MJX en, waaronder ook de F47. Lawaai valt mee, minder als een stofzuiger. Je kamergenoten zullen daar denk ik geen last van hebben. Hij is licht en redelijk crashbestendig. Mocht je ergens tegen aan vliegen, of je gooit het gas dicht bij moeilijke situaties, dan valt de heli op de grond en is er 9 van de 10 keer niks aan de hand. Is ook buiten te vliegen met weinig wind. Wat me altijd opvalt dat dit beginners/speelgoedhelicopters worden genoemd en men dit geen serieuze helikopters vind. Ik heb drie coaxen versleten en DAT zijn beginnershelicopters. De single-rotors blijven een beetje nerveus, en zijn redelijk snel, maar daardoor blijft vliegen in een kleine kamer lastig, zelfs met de kleine F47 zit je met een stuurfoutje zo tegen de muur. (al kan ie dat wel hebben) Ik heb de grote F45 ook. Geweldig op een groot veld, maar ik kan er binnen niet mee vliegen. (heb hem al een jaar en vlieg er vaak mee buiten, dus ik kan er wel aardig mee overweg) Ik heb trouwens een nieuwe F47 te koop voor een klein prijsje, als je belangstelling hebt mag je een mail sturen.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb helaas op dit moment al een andere helikopter over kunnen kopen. Een walkera Ufly Groetjes Jasper