mobius fpv 5v wel of niet aansluiten

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door yamahaman, 29 okt 2013.

1. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Zo vandaag mijn fatshark attitude binnen gekregen :),ik wil hem eerst op mijn mobius camera laten werken ,later komt er wel een betere cam.
    Alleen zouden jullie de 5v van de fatshark tx wel of niet aansluiten ,zit tenslotte een accu in ;)

2. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Ik zou helemaal niet met een Mobius fpv gaan vliegen.
    Ook met een Gopro niet.
    Koop lekker een fpv camera voor $30 en doe het veilig.
    Zodra je een keer zonder beeld zit en een kilometer weg weet je wel waarom ik dit schrijf. :confused:
    Laatst weer het verhaal gehoord dat een Gopro uitviel.
    Bleek dat ie zijn SD kaart aan het repareren was.

3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Naast wat Ben zegt heb je bij Mobius zwarte balken aan alle kanten in je fatshark en dus resolutie verlies. En aangezien de resoluties in fatshark niet erg groot zijn helpen alle beetjes.
    Als je denkt aan gewicht besparing. De USB connector met kabel voor mobius weegt net zoveel als een CCD camera zonder behuizing ;)

4. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Hoi was nog niet van plan om een kilometer weg te gaan vliegen :D ,denk ook niet dat ik dat van plan ben ,maar okay misschien is de praktijk anders en fpv is nieuw voor mij.
    Wil gewoon eerst rustig kijken wat is fpv en de mobius heb ik liggen daarom mijn vraag.
    Begrijp heb al wel wat gelezen dat de sony 600vtl een goed ding schijnt te zijn.
    2 vraagjes hoe voed ik hem op 12v mijn fatshark tx zit ook al op de belance stekker zijn er verloopjes ofzo,extra lipo zie ik nog niet zitten wil het gewicht laag houden.
    En waar kun je bv de sony of andere cam het beste en gunstigste kopen.

Edit net de set aangesloten en moet zeggen het beeld valt mij niet tegen,inderdaad niet beeldvullend aan de zijkant .
    Kan dus nog alleen maar mooier worden :D.
    Tx word trouwens best heet maar had al gelezen dat die haaien daar last van hadden.
    Vraagje nog als ik de power knop uit doe van de bril dan blijf ik een wit scherm houden zonder beeld,pas als ik de connector uit de bril trek is hij helemaal zwart.
    Moet ik dus steeds de connector er uit trekken ?

Laatst bewerkt: 29 okt 2013
  5. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    securitycam2000.com is een prettige zaak, pz0420 van sony is bijv. een leuke. Geloof dat er nu ook 1 is die IR blokt en nog wat beter beeld geeft daardoor.

6. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Dat witte beeld hoort dat zo ,dus moet je steeds de stekker uit de bril trekken ?
    Heb als ik de tx ontkoppel eerst sneeuw uiteraard ,dan de bril uit wit beeld en bij de connector er uit zwart beeld dus helemaal uit.
    Lijkt mij dat hij dus stroom trekt bij de schakelaar uit en wit beeld.
    Ps zal eens op de site kijken.

Laatst bewerkt: 29 okt 2013
  7. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Je moet zowieso altijd een lipo afkoppelen na gebruik. Ik heb geen powerswitch op mijn bril en was vergeten hem af te koppelen. Volgende dag bleek dat de bril zelf had uitgeschakeld, dus was de lipo nog goed.

8. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Hoi Rhelie vraag was via pb al beandwoord toch dank voor jou reactie.
    Morgen ofzo alles op de quad bouwen en hopen dat ik nog een gps lock heb :D
    Toch wel kicken zo,n bril net even buiten met bril en electronica gestaan ,de buurman keek ook raar op :D
    Iemand pb mij feel free fly fpv :D
    Gr Jan.

9. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    ik gebruik de mobius op de 5v, werkt prima. MAAR zet wel de auto standby modus uit in de mobius setup op je computer, gaat ie niet automatisch uit als je niets doet ;)

10. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Dat is een prima tip zeg nog niet aan gedacht ;)
    Moet zeggen een prima beeldje geeft dat ding zeg,alleen jammer genoeg niet helemaal beeldvullend maar om rustig te beginnen in de fpv genoeg eerst voor mij.
    Net de tx onder de blade 350 gezet.
    Ps heb jij de tx 5v aangesloten aan je mobius,of voed je hem van de mobius accu ?
    Gr Jan.

11. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    ik heb een aparte accu die m'n TX stepup module(low pass filter aansluiting) voedt en die voedt m'n TX weer, m'n TX voedt dan volgensmij ook m'n mobius met 5v, aangezien ik de rode en zwarte draad van m'n tx naar m'n mobius heb gaan

12. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik heb bij mijn vluchten gewoon 5V van een van de BEC's gepakt. Dat werkte prima, alleen vond die zwarte balken te irritant.

13. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Okay als je een mobius met wide lens zou kopen,zou je dan ook nog van die zwarte balken hebben.

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ja dat heeft niets met de lens te maken, maar met de output resolutie.

Je hebt boven balk, rechts balk, links balk en onder een balk :D, dus gewoon kleiner beeld eigenlijk

15. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Zie hier filmpje en links is ook een balk, maar is hier uitgefilterd

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Okay Garbundel duidelijk heb links en rechts wel een balk gezien bij mij alleen onder en boven niet ,maar misschien niet goed gekeken :D
    Word met de tijd dan nog een andere camera ,mooi voor onder de boom :D
    Bedankt Gr Jan.

Hier wat foto,s van mijn fpv setup.
    Blade fpv setup nog niet gevlogen dus duimen dat ik een gps lock heb :D

Misschien nog andere spironet antennetjes en eventueel andere cam,maar eerst dit maar eens proberen ;)

Laatst bewerkt: 30 okt 2013
  17. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    maiden fpv

Zo vandaag de maiden gemaakt in het fpv gebeuren ,best spannend hoe zal het gaan :D
    Heb met de blade 350qx in de smartmode gevlogen maar dat is geen goed idee door de oriƫntatie control:confused:,als je met de neus naar je toe wil vliegen moet je de stick naar achteren doen dus dat schiet niet op :rolleyes:
    Dus de volgende keer ga ik in de stability mode vliegen .
    Wel wat mij tegen viel was de vele storing in het beeld was ongeveer 25m hoog en 50m weg en veel signaal verlies merkte ik .
    Maar vlieg met de standaard fatshark antennes dus die gaan de prullenbak in :D
    Wat is de beste antenne voor mijn toepassing gewoon op een open veld max 100m hoog en 300m ver ,is er verschil tussen de fatshark spironet antennes,en de cloverleafs antennes kwa signaal.
    Verder wil ik de mobius cam gaan vervangen ,heeft iemand bv ervaring met de fatshark 600vtl 5v camera.
    Het nadeel van de mobius is dat mijn beeld van mijn attitude niet beeldvullend is,en hoop op een scherper beeld door de fatshark cam.
    Hoor graag wat ervaringen hier over.

18. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Inzake de antennes..
    De Spiroantennes zijn net zo goed als de beste (IBcrazy) cloverleaves (CL's) en SPW's.

Overigens zijn de antennetjes van D.Knoppers perfect.. doen niet onder voor de Spiroos en IBCrazies.
    Je kan hem eens PBen.

Wel zijn de Spiro's voorzien van een beschermkap...wat de overige kwalitatief vergelijkbare antennes niet hebben.
    Als camera kan ik je de 600tvl van Security 2000 aanbevelen.

19. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
  20. yamahaman

yamahaman

Lid geworden:
    9 dec 2009
    Gisteren 2 uit blik gestanste Spiro's besteld :D,dus we zullen zien hoe ze bevallen.

Deel Deze Pagina