model in hars gieten

• Topicstarter Topicstarter boer
  • Startdatum Startdatum
B

boer

Guest
hallo,

ik zoek een manier om een schaalmodel in hars te gieten (doorzichtig) om zodoende buiten op te stellen, ik dacht aan zoiets als waar vroegen op school insecten in gegoten zijn.
wie kan mij hiere verder in helpen, of wie kan dat voor mij doen, het in te gieten model heeft de afmetingen van ca. 30cmx20cmx20cm

groeten jan

Hallo Jan,

Heb op tv een programma gezien waarin voorwerpen in acrylaat werden gegoten, dit is glas-helder en bijna waterdun tijdens het gieten, dus luchtbelletjes zullen gemakkelijker ontsnappen.
Je zult wel moeten googlen om info te vinden.
Suc6

Hans

hallo,

wat voor soort mal kan ik het beste gebruiken, waarvan kan ik die het beste maken, is betonplex daarvoor een optie??
is glad en stevig....

beste resultaten heb ik met transparante gietpolyurethaan. Maar geschikte polyester en epoxy zou ook moeten ok zijn. Voor dat volume zul je al aan een mooi budgetje liggen.
Als je niet kunt vacuum trekken, dan de 2 componenten wat opwarmen zodat ze vloeibaarder zijn, tegen de luchtbellen.
Betonplex kan geust, wel goed inwaxen of met lossingsmiddel behandelen. En wellicht moeten de zijwanden achteraf alsnog gepolijst worden, vooral de hoekjes zullen misschien wat ruw zijn.
En probeer eerst met iets kleins.

Back