Model settings in Dx6i gebruiken voor Phoenix

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Nevermore, 2 sep 2013.

1. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Ik heb de phoenix simulator gekocht en ben er voorlopig erg tevreden over.
    't is niet 100% het echte werk maar toch goed om te oefenen en vooral te kunnen blijven oefenen bij slecht weer.

Sommige zaken zijn in't echt wel anders. Ik merkte bij de Blade mcpx v2 bv al dat die in't echt bij te snel gas totaal wegnemen (eens geland) helemaal op't einde rond z'n as begint te tollen (staartrotor staat eerder af dan de main).
    Heb je niet in de sim. Maar kom.

Als beginner op de mcpx v2 is m'n zender zo geprogrammeerd dat hij wat "tammer" staat. Maar nu zou ik dit graag testen in de Phoenix sim.
    Hiervoor heb ik een nieuw profiel aangemaakt in Phoenix, gekopieerd van de standaard Spektrum Dx6/Dx6i. M'n zender zelf zet ik dan op het juiste model (Blade mcpx) wat ik zelf geprogrammeerd heb op de zender.
    Enige wat ik dan nog moest doen is sommige kanalen in of uit reverse zetten.

Doe ik dit goed?
    Gebruik ik dan de settings van m'n Dx6i correct in de Phoenix? Vooral ivm. mijn trottle en pitch curve alsook expo's.

2. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Niemand?

3. Nose in

Nose in

Lid geworden:
    23 aug 2010
    phoenix en mcpx

Ik gebruik om in het echt te vliegen met de mcpx gewoon de instellingen zoals die in het boekje staan voor de zender.

Voor phoenix maak ik in de zender een nieuw model aan. Kun je gewoon sim of phoenix noemen. Zorg dat alles in je zender neutraal staat. Dus geen mixing of aparte throttle curves etc. Dat regel in de phoenix software. Daar heb je al een apart je een apart profiel gemaakt voor je zender. Instellingen voor curves etc. stel je in in de software van phoenix.

Overigens vliegt de mcpx in Phoenix niet helemaal zo als in het echt. Wellicht is het handiger om in Phoenix ook een wat groter model uit te zoeken om te oefenen en het daarna met de mcpx in het echt te doen. Ik vind het doen van loopings in phoenix met de mcpx best lastig, terwijl het met een groter model prima lukt.

succes

4. Rolver

Rolver

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo Nevermore,

Op Phoenix vlieg ik oa een Apprentice, die ik ook "life" vlieg.
    Natuurlijk is dat niet hetzelfde.
    Veel belangrijker dan dat is het stick gevoel wat je krijgt.
    Ik heb een wintertje gevlogen op Phoenix, het resultaat was dat ik niet meer hoefde na te denken hoe ik de sticks moest bewegen toen ik in het echt ging vliegen. Dus je kan je veel beter concentreren op het fine tunen van je bewegingen en je kist in de gaten houden.

Neem in Phoenix een paar modllen die je leuk vindt vliegen en oefen veel.
    Vergeet de 1 op 1 vergelijking. In het echt is het toch net wat anders.

Groet Rolf (hij heeft nog steeds veel plezier van Phoenix)

Deel Deze Pagina