Het is wellicht niet helemaal wat jullie als geslaagd model zien maar ik wilde 'm toch even laten zien: foto's 1 foto's 2 Ik heb 'm gebouwd omdat ik voor dit project de tekeningen maak en wilde zien of de lijnen kloppen.
dit is echt knap, knikspant voor een sleper. zijn die bouwplannen ergens online beschikbaar ? Patrick
Hoezo niet geslaagd? Ik vindt het een schattig scheepje! Wat aankleding en je hebt een prachtig model. Wim
Ik wil de boot ook commercieel gaan bouwen (op ware grote dus), maar voor modelbouw zou ik de tekeningen best beschikbaar willen stellen....vraag is dus op wat voor manier dat mogelijk is. Wellicht als bitmap met (net als mij model) maar enkele spanten? Ik heb vele honderden uren in de tekeningen zitten dus wil niet dat één of andere botentoko d'r mee weg kan lopen.
Hallo een Prachtig bootje. Kan je je tekeningen niet copieright maken. Althans de tekeningen van de schaal 1:1 bedoel ik. En hoe duur worden de tekeningen voor de modelbouw? Groetjes Nick.
Op tekeningen zit altijd auteursrecht, maargoed, misschien maak ik me zorgen om niks. Ik hoef geen geld op modelbouwers te verdienen. Hooguit als ik op papier tekeningen af moet drukken (is ook 'veilige' methode) voor de afdruk en verzendkosten.
boekel, wat ik op ws.com ook al zei, het is een heel geslaagd model, alleen nog wat "decoratie" om het af te maken, maar zoals ie nu is is hij heel geslaagd
Hartstikke leuk man het is net een opdrukker of opduwer zo als de meeste het wel zeggen Best wat leuks van te maken met een motortje er in Kan hij ook nog R C varen En nog vele mogelijkheden meer he
Als ie kleiner is (zeg tot 6 meter) dan is het een opduwertje, deze is 8,60 dus dan is het een kleine sleepboot. Nu eerst maar eens eentje op ware grote bouwen, half december begint de bouw. Is trouwens ook leuker dan zo'n kleintje, maar wel een stukje kostbaarder qua materiaal
Over de copyright, uiteraard zit er standaart op tekeningen autheurs rechten, maar het is wel verstandig om op elke tekening duidelijk je naam te vermelden en dat deze tekeningen bvb alleen gratis verstrekt mogen worden. Zo kunnen ze wel vrijelijk verspreiden onder de geintresseerde, zonder dat jij 100 pm's krijgt, en kan geen winkel het gaan verkopen. Hopelijk heb je hier wat aan. MvG, Erwin p.s de tekeningen bijvoorbeeld als .jpg opslaan, is kleiner dan bitmap, en een uitgebreid spanten plan is natuurlijk niet perse nodig, tenzij je hem toevallig toch al hebt, maar anders is dit natuurlijk een prima uitdaging voor de creativieteit van de bouwer (zelf verstevigings balken maken e.d indien nodig blijkt) Tevens is het zonder kompleet spantenplan een stuk lastiger om deze boot 1:1 te maken, aangezien je er met alleen vergroten van de tekening dan nog niet bent. Het mooiste van dit model, behalve het uiterlijk, is de simpelheid van de constructie, met weinig matteriaal. (lange p.s geworden )
Ik denk dat het beter is om deze tekeningen privé aan te vragen, dan kan je beter weten of die persoon wel te vertrouwen is. En ja, het is mischien wel een goed idee om de plannen copyrighted te maken.
Mee eens, mochten mensen serieus geïnterresseerd zijn om dit model te bouwen of bijvoorbeeld alleen de romp willen gebruiken, dan zullen ze mij wel emailen denk ik.