Dit weekend voor het eerst deelgenomen met de collega brandweermodelbouwers aan de modelbouw beurs in Leipzig. Erg leuke beurs, in drie grote hallen. Mooi truckparcours, maar erg druk met rijders, (te veel). Er zullen genoeg video's verschijnen, alle bekende Youtube kanalen waren er, (muv Rolf) maar hier alvast een paar foto's.
Mooi! Tja, mijn sponsoren lieten verstek gaan. Hoorde al meer klachten op facebook dat er veel te veel rijders waren. En ook veel rijders met een zender bereik van 3 meter zodat ze steevast 2 meter of korter achter hun model over de baan liepen. Maar je hebt het wel naar je zin gehad? Gave kazerne is dat ook he
Dat van teveel rijders klopt wel. Maar dat ligt aan de organiserende vereniging. Gastrijders betaalde per dag, en als je dan op zaterdag 200 ! rijders (inkomsten voor de clubkas) toelaat op een parcours dat kleiner is dan gepland wordt het allemaal erg krap. Daardoor was parcours slecht te overzien en moest je wel bij je model in de buurt blijven. Daarnaast lieten ze ook hun kinderen met modellen rijden. Leuk als jij een truck met airbrush painting hebt en zo'n jochie rijdt er met een standaard Tamiya vlak langs . Maar ik ken mijn vrienden, zaten in het zelfde hotel, ontbijt, diner en een drankje met elkaar, ging allemaal prima. Kazerne is een plaatje, in mijn hoofd en in de PC heb ik al een ontwerp voor een andere kazerne die mogelijk bij mijn nieuwe club komt.
Hier is gewoon de organisatie zijn keus. Ken ze die met hun 10 jaar beter rijden als de gemiddelde volwassenen. Mijn dochter van net 5 rijd ook nog wel is op de baan(onder begeleiding van mij of me vrouw.) Alles valt en staat met opvoeding. En ja ken ook de verhalen van kinderen die denken dat het bash baan is waar ze maar kennen botsen.
Ha ja daar heb je ook een punt, sommige groeien op met een controller in hun hand. (ook niet altijd goed). Maar ik bedoelde ook, de entree, als je 15,- per /dag betaald neem ik aan dat de kinderen ook dat bedrag betalen? En het was beter geweest als er een limiet van ongeveer 125 of zo was geweest. Zondag hadden zich 120 man aangemeld, en toen was het veel beter te doen. Ach weetje, je maakt een keus en je gaat er heen, en dan achteraf zijn er altijd zaken die minder waren. Maar de eerste beelden staan inmiddels al op Youtube. Kazerne is een project van vader en zoon. In de achterwand van de oefentoren zit het controle paneel, alle deuren zijn aan te sturen, (apart of alle in ééns) verlichting, alarm geluid, sirene om vrijwillige brandweer te alarmeren etc. Heeft alleen zin zoiets op te bouwen om meerdaagse evenementen zoals Rosmalen of Goes.
Maar jouw ladderwagen ( ik weet zo gauw de vakterm/naam voor dat ding even niet , Autoladder?) misstaat daar absoluut niet. Dat is toch de wagen gebaseerd op de Bruder als ik het goed heb? Het is een plaatje! En ja, wat betreft het vlak achter een model aanlopen zie je toch overal; ik denk niet dat dit komt door gebrek aan reikwijdte, maar 'gewoon' slecht gedrag van de eigenaar. Ik erger me daar altijd wel aan. Vaak moet je wel van positie veranderen om goed overzicht te hebben, maar dat achter een model aansloffen is gewoon irritant. Cor
Klopt is een Bruder, en past mooi in de kazerne, hoewel zij verbouwde Tamiya modellen hebben. Alleen de Unimog misstaat een beetje is 1:12. Als het heel druk is, en collega rijders lopen steeds voorbij, of staan in je zichtlijn dan ontkom je er niet aan om dichter bij je model te blijven. Heeft ook met het ontwerp van het parcours te maken, soms kun je vanaf twee plekken bijvoorbeeld bijna het hele parcours wel rijden. Soms zijn zijn er blinde vlekken, maar kun je door een stap of twee op zij te doen je model weer zien. Achter model aan lopen is niet wat ik graag doe, maar wat dan als je de hele dag op een stoel je graafmachine bestuurd op 1 m. afstand? Ik heb ook wel eens lekker op een stoel gezeten, autoladdder op achterterrein kazerne en lekker de bediening oefenen bij de toren en achtergevel, heerlijk na een lange demodag.