Monteren Sony 600TVL Super HAD is lastig!

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ptrtjee, 30 apr 2013.

1. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Hoi allen,

Ik ben zo langzamerhand eens aan het nadenken hoe ik mijn Sony 600TVL Super HAD CCD Board camera ga monteren.
    De gaatjes waar normaal bouten/schroeven in gaan zijn zo ontzettend klein qua diameter! Ik heb hier een hele set M2 metaalschroeven liggen en die passen er zelfs al niet meer doorheen.

Aan hen die ook deze camera hebben; hoe hebben jullie deze camera gemonteerd? Kleine tie-wraps passen wel maar dat wil ik vermijden.

Trillingsdempers zouden het allermooist zijn maar als het niet anders kan, gewoon metaalschroeven ook wel.

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zie me bouwverslag, ik heb de zware originele mount gebruikt...(wel aangepast uiteindelijk)
    %5Bmini-bouwverslagje%5D-dji-f450-met-gps-unisens-telemetrie-fpv-setup-landing-gear-en-gimball-zenderpult-voor-graupner-mx16-hott-met-7-lcd-schermpje-filmpjes-en-maiden-update-maiden-fimpje

M2 past wel voorzichtig de print plaat uitboren....

Of anders iets zoals tbs het doet, zie bouwverslag:
    bouwverslag-team-black-sheep-discovery__-maiden-flight-post-4-_update-19-12-2012-a

Of zelf iets maken, kan ook... Gewoon even goed wat verslagen lezen of afkijken hoe anderen het gedaan hebben ;)
    Beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    CCD cam is niet gevoelig voor trillingen, dus je kan gewoon hard mounten. Ik vind het handig dat als ik ernstige trillingen heb dat ik dat meteen zie.

Maar zoals emil zegt is de originele case makkelijk te monteren, alleen ik heb zo'n vermoeden dat je die niet besteld hebt. Die moet je namelijk apart bestellen. Ik heb op mijn Iconic-X quad de cam ook zonder de behuizing geplaatst en dat is ook wel te doen als je daar een custom drager voor maakt.

4. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Ik heb mijn eigen bevestigingsplaatje gemaakt voor de camera. Ik wil het demonteerbaar houden dus het is gedeeltelijk met zelfklevend klittenband vastgezet.

Zal het later nog gaan verwerken in het bouwverslag, maar eerst nog wat zaken afmaken. :)

5. Weteringetje

Weteringetje

Lid geworden:
    5 nov 2011
    Ik heb ze ook uitgeboord ruimte genoeg voor:)

6. NL-Quint

NL-Quint

Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  7. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Laat ik die toevallig een dag of 2 geleden te hebben besteld. :p Ik ben juist geïnteresseerd in dat plaatje met die bussen en schroeven. De rest zal ik voorlopig niet gaan gebruiken.
    D.m.v. klittenband ga ik het nu monteren.

8. NL-Quint

NL-Quint

Lid geworden:
    18 mrt 2010

Dit is hoe ik hem heb gemonteerd. De pan servo heb ik weggelaten en de tilt heb ik onder een draaiknop gezet. Deze gebruim ik alleen voor ik mn vlucht begin. Zo staat de cam tijd goed gericht en hoef ik op het velt niet de cam bij te stellen als deze per ongeluk is aangestoten. Als ik eenmaal wat verder ben wil ik de pan en tilt wel optimaal gaan gebruiken.

Ps, omdat ik de cam had aangepast naar 32x32 mm moest ik de mount ook iets modden. Maar standaard past de cam er dus zo op.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  9. BasTijs

BasTijs

Lid geworden:
    30 apr 2012
    Gewoon met velcro/klittenband, kan je hem ook op meerder modellen gebruiken.

Deel Deze Pagina