heei zal even een beetje uit leggen wat er is. ik ben een tijd terug met auto's begonnen en toen kwam ik met mijn neef aan de praat over modelbouw en hij zij dat hij nog een boot had van 5 jaar geleden. hij had 1 keer gevaren maar toen was hij met de hobby gestopt. nu vroeg hij aan mij of ik die boot weer in elkaar wouw zetten en zo doende hebben we de boot helemaal in elkaar gezet. we zijn vandaag voor het eerst gaan varen hij starten vrij goed en naar een tijdje rustig gevaren te hebben viel de moter uit. nu wilden wij hem weer starten maar dat lukten niet de moter was niet heet en alles was nog oke. wij weten niet wat er aan de hand is wie helpt ons??? o ja het is een water gekoelde zenoah G230PUM moter. gr dick
Je hebt kans dat je carburateur verstopt zit. Als de boot lang stilgestaan heeft, zijn de restjes olie in tank en carburateur verharst. Die zijn nu de carburateur ingezogen en hebben de boel verstopt. Dit is iig 1 van de mogelijkheden.. Gerben
dat is het niet waarschijnlijk want die hebben wij pas nagekeken en die was nog zo schoon als toen hij nieuw was dus dat zal het niet zijn. gr dick
En weet je zeker dat er niks uit de tank is gekomen? Daar verzamelen de meeste resten zich als een model lang heeft stilgestaan. Nogmaals, het is maar 1 van de mogelijkheden, maar wel 1 die regelmatig voorkomt. Gerben
- ontsteking controleren, vonkt de bougie? - nieuwe bougie nemen - nieuwe vers gemengde benzine (verhouding 1:20) - pakkingen van de carb controleren ivm valse lucht - benzine slangen vervangen - tank ontluchting niet verstopt? - carb werkt dmv carter onderdruk, is het membraam in carb nog heel - lang stilstaan heeft tot gevolg dat er "gum" in de verschillende gaatjes van de carb gaat zitten. Zie je niet direkt maar veroorzaakt een hoop storing. Grondig schoonmaken. Dan moet je hem toch wel aan de praat kunnen krijgen. Succes Marc