Wij hebben een Muimota gekregen, bijna compleet op de accu en zender na. De boot is +/- 88 cm lang en de kleuren zijn: Groen onder de waterlijn, een bies van rood en wit op de waterlijn en daarboven is hij donker blauw. Ik probeer via internet meer informatie te krijgen over deze voormalige Japanse(?) zeesleper. Ik ben heel benieuwd of: Iemand mij kan vertellen hoe oud deze boot is? Wat voor soort accu ik moet gebruiken? Iemand is die een tekening heeft van deze boot? Wat voor soort servo ik moet gebruiken? Hier een aantal foto's van onze nieuwe aanwinst!
@Baumprik Hallo: zou u a .u .b .de foto.s wat kleiner kunnen maken Zo.n groot beeldscherm heb ik niet hoor :wink: mvg Frederik
@ Baumprik Ik heb zo.n flauw vermoeden. Als dat u de[ Elektronika] er beter helemaal :wat betreffende de aandrijving dus beter opnieuw kunt bekabelen i .v .b .met storing. Dat ziet er op de foto niet erg fris uit zo te zien. Maar ja een gegeven paard moet je ook niet in de bek kijken hoor. En je bent weer een poosje van de straat he mvg Frederik
dag , ik vermoed dat de "Muimota" op schaal 1 nooit bestaan heeft ( is dus een vrij ontwerp , zoals veel bouwdozen ) , informatie zoeken naar het echt schip is nutteloos ... deze bouwdoos bestaat altijd , ik weet alleen niet als de plannen apart te verkrijgen zijn ... de groetjes , Laurent
Het bouwpaket was toch voor een stoommachine en had maar 1 schroef van 70 mm doorsnee. Stoommachine was van Saito meende dat de boot daar ook weg kwam.
Hoi, Ik heb ook zo'n boot. Alleen moet deze flink opgeknapt worden. Het is echt een mooie boot. groeten Roel
Ik weet niet of u het al gezien had Maar dit topic is al van voor Augustus 2006 hoor Boot kon inmiddels wel gesloopt zijn he mvg Frederik
@Frederik, Mischien had Roel die boot 3 jaar geleden nog niet. Wees blij dat er eindelijk iemand gebruik maakt van de zoekfunctie
Hoi, Ik heb zo een boot al circa 10 jaar, maar is gewoon een brachtig ZWAAR bootje. In de winter wordt die eens voorzien van een nieuw lakje verf ;-)
hallo ken dezelde boot een vriend van me heeft die gebouwd vroeger eens maar inderdaad 1 grote schroef en niet zoals hier twee assen was oorspronkelijk voor een stoom machine maar is er ook nooit ingekomen wegens ziekte is hij er mee gestopt en waar de boot is gebleven ?????? hij was inderdaad ontichelijk zwaar om in het water te zetten groetjes raf
ik heb er ook een de ouwe van mijn pa het is een italiaanse zeesleper en heeft volgens de tekening(voor elektro en stoom) echt bestaan. ik bezig met hem te restaureren
This ship is an Houten Bouwdos. An Italyan Modellist has taken an Winner in an Championship with this model. Than later it was sold as an Bouwdos for electrik Engine and for Stoom. Saito is not the company witch has sold the ship. They held other ships in their Programm: The Hercules with one pipe and the neptune with two pipes. The Plan is in my sammpling, regrads Kuddell from Duitsland
Ik heb de Muimota gekocht dit jaar. Het model was al gebouwd, erg netjes gedaan. Het geheel zag er te clean uit, decoratie-achtig, glanzende dekken, verder bijna alles wit. Ik heb de kleuren wat aangepast en beting op het achterdek geplaatst, de dekken zijn opnieuw gelakt. De boot vaart uitmuntend, mede door zijn grootte, 120 cm lang. 18 kg waarvan 9 kg ballast. Ook de snelheid is precies goed.