Multicopter Nieuweling, MultiWii Quad Bouwverslag en Elektro Tests

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door MarkoeZ, 29 mrt 2012.

1. MarkoeZ

MarkoeZ

Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Hallo allemaal, eerste post :)

Waarschijnlijk gaan jullie me hier vaker zien, want ik ben volledig nieuw met RC, en heb besloten om, tegen alle goede raad in, maar meteen een quadcopter van de grond af te bouwen.

Nou is mijn Google-Fu redelijk goed, dus ik hoop niet al te veel idiote vragen te stellen, een paar gaan er echter zeker komen.
    Maar ik kom uit de microcontroller en programmeer hoek, dus met software en instellingen e.d. zal het wel goed komen. Al genoeg gevonden online.

Als eerste maar eens het plan: Ik wil eerst electronica tests doen om het allemaal eens uit te proberen, dus heb voorlopig besteld/in huis:

* Arduino met Multiwii (heb nu n Arduino Uno, maar word waarschijnlijk een kleiner/lichter bord uiteindelijk)
    * Motion plus en Nunchuck bordjes voor Gyro en Accelerometer
    * ESC's waarschijnlijk de Turnigy Plush 10A, nu een hobbyking 10a model besteld voor eerste tests, ligt bij postkantoor, morgen ophalen)
    * Motoren, nog niet beslist. Heb een 10 gram outrunner besteld bij hobbyking voor eerste tests, ook morgen hier
    * Props, 7x?? nog iets meer onderzoek doen. heb nu 8x4 besteld, maar heb al begrepen dat dat te groot is. Maar die waren zo goedkoop dat ik de gok gewaagd heb. ook morgen in huis
    * Prop adapters, 5x besteld, cone shaped

Te bestellen/hacken:

* Zender/Onvanger combinatie, zit te denken aan de turnigy9x. Met een software update schijnt die tegenwoordig redelijk te zijn. En veel opties voor het geld (low budget helaas)
    * Accupack & lader (kan ik lokaal halen)
    * Baremotric Pressure Sensor voor vaste hoogte
    * Magnetometer om draaing te voorkomen

Ik heb de multiwii sonftware op arduino, en pc conf al draaien.