Na de minimag wil ik een sp400 laagdekker , wat te kiezen?

Hallo, als ik mijn bevret gehaald heb wil ik graag een laagdekker gaan proberen.
Ik zoek iets voor een sp 400 ( dus met fietsbel upgradebaar) en rolroeren en richtingsroer.
Het moet wel een landingstel hebben want ik vind dat het toch zeker wel iets aan het vliegen toevoegd.
Verder moeten loopings moeiteloos lukken en rollen ook zonder al te veel hoogte verlies.
Wie weet er een goedmoedig model dat aan deze eisen voldoet?

Bedankt, Harm Jansen

Mini Katana vind ik erg mooi.

http://e-flightline.com/movies/Katana Mini 11-18-05.wmv

Laat je niet imponeren door de ingewikkelde figuren en het prophangen, deze kistjes vliegen gewoon goed. Door de rolroeren uitslagen niet te groot te maken in het begin valt dit heel goed te vliegen door iemand die net zijn brevet heeft. Je merkt na een paar vluchtjes vanzelf dat je de uitslagen groter wilt maken. Wat ook helpt is het zwaartepunt niet te ver naar achteren te leggen, en liever iets verder naar voren dan naar achteren t.o.v het punt zoals aangegeven op de tekening (als dat er tenminste op staat :-) ) Ook dat kun je later aanpassen door je accu te verschuiven.

Je zult zien dat het eigenlijk makkelijker vliegt dan zo'n trage hoogdekker met 5 graden V-stelling, omdat zo'n kissie veel beter luistert naar hoe jij hem stuurt. Dat is in het begin nog wennen, maar later wil je niet anders meer. Althans, dat was mijn ervaring met mijn eerste laagdekker met rolroeren (20 jaar geleden, een Matlass 40, verkleinde versie van de Atlas 60, een RC1 kist.. vloog geweldig!)

Marco

Ik vind die katana heeeeeel mooi!
Ziet er nog niet echt makkelijk te besturen uit, maar het gaat zeker niet vervelen :lol:

die katana vliegt wel zalig 8O

foto's van 't beeste gevonden:

carbonfuse_lg.gif

dentro_big.gif

motor-mount_lg.gif

Parts_lg.gif

arms_lg.gif

fuselong_lg.gif

Inbox_lg.gif

topshotLlg.gif

bron van de foto's: http://www.katana-mini.com/

de formosa vlieg ik ook maar die mini kantana is echt wel mooi. 135euro?? waar te krijgen? en gaat deze ook met de robbe roxy 2827-26??
greetz

@ samuel speltdoorn

en waar he je die super sportser kopen? als ik vragen mag?
Ik vind het ook wel een mooi vliegertje :D

@airbus: je kan hem kopen bij quartel, even minisuper sportster invoeren bij zoeken;)

groeten

Back