Vier jaar geleden ben ik tijdelijk met deze prachtige hobby gestopt vanwege diverse redenen: In 1 week tijd twee kisten gecrasht door mijn schuld, steeds slechtere kwaliteit van het veld, twee opgroeiende kinderen en het starten van een eigen bedrijf. Nu, vier jaar later, zijn de kinderen vijf en zes en dus een stuk zelfstandiger (lees -> meer vrije tijd voor papa). Daarnaast loopt het bedrijf prima en is het veld volledig opgeknapt. Kortom, alle redenen om deze hobby weer op te pakken. Omdat het vliegen vier jaar geleden is leek het mij zeer verstandig om weer met een trainer te gaan beginnen. Ik zag dat de Calmato's flink verbeterd zijn dus heb ik de laagdekker gekocht. Inderdaad veel beter: betere folie, betere quicklinks, twee rolroerservo's, bijgeleverde spinner in kleur van het toestel, betere banden, enzovoort. Kortom, dat ziet er prima uit. Van de week beginnen met in elkaar zetten. Mijn Graupner MX16S 35MHz was dood, maar achteraf bleek dit gelukkig aan de accu te liggen, daar was geen millivoltje meer in te krijgen. Gelukkig zijn deze niet zo prijzig en voor € 14,95 heb ik nu weer een prima werkende zender. Overigens zaten alle modelgeheugens er nog keurig in. Na zo'n lange tijd vergeet je tóch de werking van de zender dus heb ik opnieuw de volledige Duitse handleiding doorgeworsteld en bij elke pagina begon mij meer te dagen. Nu zit alles weer keurig in mijn hoofd Gelukkig heb ik geen last meer van andere vliegers op mijn frequentie: iedereen zit op de 2,4 GHZ Aanstaande woensdag heb ik op de club op de Ginkelse Hei in Ede, waar ik uiteraard de afgelopen jaren gewoon mijn lidmaatschap heb betaald, afgesproken met een paar oude "vliegvrienden". Ik kan dus weer lekker even oefenen aan de kabel, ben zeer benieuwd hoe het gaat!
Hee Benno, goed te horen dat je weer gaat beginnen Veel plezier en zal je vast weer eens tegen komen. Grt, Berto.
Hee Berto, leuk om wat van je te horen. Heb je toevallig mijn vraag gezien elders? Misschien weet jij hier antwoord op: vraagje-over-afstellen-uitslagen-delta-gf-35-a
Vanavond na vier jaar eindelijk weer eens gevlogen. Lekker hoor! Omdat het té lang was geleden eerst even aan de kabel, maar vliegen is toch net fietsen; dat verleer je niet echt. Deze week de Calmato Alpha Sport in elkaar zetten en dan volgende week even laten invliegen door een ervaren vlieger. Daarna zal ik trachten om zelf weer te vliegen, zin in!
Was gezellig op de hei Benno. Leuk dat je er weer bij bent! Veel succes met het invliegen van je Calmato.