Navigeren in OSD lukt maar half

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Jos w-vl, 12 mei 2013.

1. Jos w-vl

Jos w-vl

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Hallo,

Ben bezig met de Ikarus OSD, handleiding gevolgd etc, alles ingesteld op de PC.

Wat is het probleem; Bij het opstarten hexa + cam krijg je een begin menu te zien. Deze kan je normaal bedienen met een 3way switch. Zeg maar stand 1,2 en 3. Wanneer je van 2 naar 1 en terug gaat 'ENTER' je in de geselecteerde menu. van 2 naar 3 en terug zou je moeten scrollen naar beneden in het menu. Maar dit werkt nu niet. Ik kan wel een menu ingaan, maar niet naar beneden scrollen naar 'EXIT' of 'START TO FLY' als er genoeg satellieten zijn. Standaard staat hij op 'instellingen' en raak nu dus niet in het scherm met alle parameters om te vliegen.

EDIT

Setup:

DJI F550 NAZA+GPS
    3S lipo op Rx, 2S Lipo op Tx en 4S voor motoren.

Fatshark Base SD
    KX-181 D/N camera (en een GoPro hero 3 black, maar deze komt later pas erop)
    1.3GHz 800mW 8ch Tx+Rx
    1.3GHz Low Pass filter

Futaba T8J zender (8ch, 7channels voor de Naza, ch8 is voor ikarus en staat op de 'C' 3way switch).

EDIT

Heb al verschillende switches, trimmers uitgeprobeerd allen voeren enkel een 'ENTER' uit op ene stand, andere stand doet niets. Heb al met de end points zitten spelen maar het doet niets.

Iemand enig idee wat er fout zou kunnen zijn?

Greetz Jos

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  2. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
    Heb je al eens gereset (zwart-geel) ?

3. Jos w-vl

Jos w-vl

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Hey,

Heb nogmaals de manual doorzocht maar kan niets vinden in verband met reset.

Neem aan dat je bedoelt dat ik de gele en zwarte aansluitingen op de OSD moet verbinden, en dan de accu die de OSD voed (2S) aansluiten? Moet dit met usb en pc aangesloten, en hoelang?

En er zijn 3 aansluitingen met geel en zwart (CAM1, CAM2, VIDEO TX). Ik denk dat je de Video Tx aansluiting op de OSD bedoelt (met de Tx niet aangesloten op de OSD), maar ik wacht op een antwoord voor ik wat fout doe.

Met vriendelijke groeten,
    Jozua

4. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
  5. Jos w-vl

Jos w-vl

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Hey Mcenet,

Bedankt voor de hulp. Heb het geprobeerd met resetten (moest de krimpkous opensnijden deels, die 'knoppen' waren 4 verborgen female servo pins onder de krimpkous.) Na reset werkte het nog niet. Nogmaals de software opgezocht, ditmaal rechtstreeks van Ikarus ipv bij de verkoper, en blijkbaar was hier een nieuwere versie. Nogmaals de OSD geupdate met enkel nieuwe software op PC en het werkt nu :D

Nu nog wachten op goed weer.

Gz Jos

6. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
    Goed om te horen !
    Post eens een filmpje he :thumbsup:

Deel Deze Pagina