naza v1 probleem

Discussie in 'Multicopters' gestart door gsi, 3 apr 2016.

1. gsi

gsi

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Ik heb een hexacopter met naza v1 controller. Ik wil de nieuwe soft - en firmware van de V2 erop hebben. Dit lukt niet. Ik gebruik DJI Naza assitant 1.8. Bij het openen krijg ik direct een foutmelding error 0. Gevolgd door het inlogscherm om de controller aan te melden. Als ik wil aanmelden krijg ik direct een foutmelding. Dit gebeurd ook als ik verbinding wil maken met DJI voor een nieuw password. Ik kan wel de controller in stellen met 1.8. Ik heb alle versies gedownload incl. driver en uitgeprobeerd. Mijn controller wordt door de nieuwe versies niet gezien. Ik heb dit zowel op de computer Windows 10 als ook op de laptop met Windows XP. Is er iemand in de buurt van Leiden met een werkende nieuwe versie waarop ik de hexa kan aansluiten.

bvd Chris

2. gsi

gsi

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Niemand die mij kan helpen??????

3. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
  4. gsi

gsi

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Het is geen Naza lite maar de voorloper van de V2. Op de site van dji Naza staat er dat ik dezelfde firmware en software moet gebruiken als voor de V2

5. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Deze ?

6. gsi

gsi

Lid geworden:
    23 sep 2007
    Dat klopt Het is de Naza v1. Probleem is opgelost. Windows 8 en 10 weigeren de driver te installeren. Je krijgt te zien dat de driver reeds is geïnstalleerd en goed werkt. Dit is echter een Windows usb driver en niet de Naza driver.

Oplossing:
    Naar computer opnieuw opstarten. Tijdens dit commando de shiftknop indrukken.
    Vervolgens kom je in het scherm problemen oplossen. Activeer Geavanceerde opties en vervolgens opstartinstellingen en daarna opnieuw opstarten.
    Je komt nu in het scherm opstartinstellingen en met de cijfertoets 7 schakel je afdwingen van stuurprogramma handtekening uit. De computer zal nu opnieuw opstarten.

Nu moet je de driver als volgt installeren. Sluit de naza controller aan op de computer. Ga naar apparaat beheer en klik op het icoon poorten en vervolgens met de rechtermuisknop op de com poort waarmee de naza is verbonden. Kies hier stuurprogramma bijwerken. Vervolgens stuurprogramma handmatig zoeken en installeren. Met bladeren ga je naar C:\Program Files\DJI Product\DJI driver2.02\source32(of 64) Druk op volgende en de driver zal nu installeren. Je krijgt nog wel een waarschuwing dat de driver niet ondertekend is maar die moet je negeren.

Dus als de computer de Naza mc niet ziet bovenstaande procedure uitvoeren.

Laatst bewerkt: 29 apr 2016

Deel Deze Pagina