New actros

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Norbert kok, 4 mrt 2013.

1. Norbert kok

Norbert kok

Lid geworden:
    16 feb 2006
    ik kon het niet laten om de Actros te bestellen en afgelopen donderdag had ik hem binnen.
    Vrijdag en Zaterdag had ik andere verplichtingen dus zondag maar even geknutseld.
    Het wordt niet echt een bouw verslag maar een impressie met foto's van de bouw.
    Bij geschreven met commentaar van mij waar ik dacht dat het beter kon bij Tamiya.

Na een avondje klooien met de schroefjes zat het chassis in elkaar

Het dak bestaad uit 2 delen. De voorkant wordt met schroeven op de plaats gehouden.

Aan de voorkant een kiertje tussen de 2 delen. Dat kan voorkomen worden door het voorste deel er in te lijmen.

Waar de fenders komen moet je zelf de gaatjes uit boren met een 2mm boortje.
    Deze gaatjes zitten er niet in maar wel nog steeds die klote gaatjes in het bijrijders portier.

Tevens zijn de spiegels zoals altijd bij tamiya, De spiegelhuizen zijn mooi maar die zielige stangetjes dat kan toch echt niet meer vind ik.

Dan de zonneklep... Deze hadden ze naar mijn inzien toch beter van een donkerder kunstof kunnen maken. Dan vallen die kruisjes in de zonneklep ook niet zo erg op.
    Hier kan ik mij dus aan storen.

De bouwdoos is van een goede kwaliteit zoals we van tamiya gewend zijn. Maar ze kunnen toch nog wel het een en ander verbeteren wat volgens mij niet de grootste kosten zijn.
    Ik hoop dat jullie hier weer wat aan hebben. commentaar is altijd welkom.

Groeten Norbert

2. Boi

Boi

Lid geworden:
    4 jul 2010
    Jammer is dat he, het zijn denk ik de irritatie punten van vele hier over spiegels gaatjes en bepaalde keuzes van tamiya.
    Maar ja als alle super zou zijn dan hebben wij niks meer mooi te maken :D
    Ik zou nog wel wat meer foto's van de bouw willen zien ben erg benieuwd na hoe onderdelen in elkaar komen te zitten.
    suc6 met de MB

3. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Het verbaast mij ook iedere keer opnieuw dat Tamiya ook niet eens om zich heen kijkt hoe trucks eruit zien als ze gebouwd zijn. Ze zien toch ook dat bijna iedereen Verkerk spiegels e.d. monteerd. Dan zou je denken dat er eens een lichtje gaat branden en dat ze nog eens meer naar details gaan kijken. Maar diegene die dit ontwerpt zal gewoon ontwerper zijn en geen liefhebbers van trucks, anders zou je echt details op zo'n truck bouwen.
    Misschien gelijk maar dikkere stangen maken voor de spiegels.
    En inderdaad jammer van de kleur en de kruisjes op zonneklep:D.
    De perfectionisten hebben iedergeval weer veel te doen om de truck mooi te krijgen.
    Toch gefeliciteerd met je mooie aanwinst en sux6 verder met het bouwen.

4. Norbert kok

Norbert kok

Lid geworden:
    16 feb 2006
    Ik heb al nieuwe spiegel steunen gemaakt en in de mal zitten.
    Ben nu een bull-bar aan het maken omdat elke truck van mij een bull-bar heeft komt er ook 1 hier op.

groeten Norbert

5. Jurgen76

Jurgen76

Lid geworden:
    23 aug 2012
    Dat gaat een mooie truck worden. Ik ben benieuwd naar de spiegelsteunen wie je gaat maken

6. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    mooie truck hoor jammer van die kleine dingetjes idd maar verwacht dat je dat
    ongetwijfeld oplos

7. randy kolenbrander

randy kolenbrander

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Die min puntjes maakt het ook weer een uitdaging, als alles perfect zou zijn is het voor de modelbouwer ook niet leuk.
    misschien is dat ook wel de gedachte van Tamiya zodat mensen nog dingen kunnen aanpassen.
    ben wel benieuwd naar het eindresultaat, succes met de bouw.

Gr Randy

8. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo allemaal,

Tja, aan elk merk modeltruck mankeert wel wat.

Ook Wedico, Robbe en Scale-Art zijn niet 100% natuurgetrouw en bovendien veel duurder in prijs dan Tamiya.

Ook bij de bovenstaande door mij genoemde modellen moeten hier en daar behoorlijk bijgewerkt worden.

Tja, Bruder is een geval apart, goed gedetailleerd en goedkoop, maar hiet moet ook wel het één en ander bijgewerkt worden.

En ja, het is modelbouw hé, alleen maar in elkaar schroeven is toch niet echt leuk !!
    Tenminste dat vind ik, dat hoeft jullie mening niet te zijn !

9. Norbert kok

Norbert kok

Lid geworden:
    16 feb 2006
    natuurlijk heb je wel gelijk Piet maar zoals de zonneklep daar hadden ze toch wel een donkerder kunstof voor kunnen gebruiken vind ik.

en ja het blijft modelbouw, dus een beetje knutselen is ook niet verkeerd. Ik wilde er ook geen echt bouw verslag van maken maar meer om de ervaringen en de mening te delen over deze bouw doos.

groeten ,Norbert

10. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Norbert,

Mijn berichtje was geen kritiek op jou hoor, ik wilde in het algemeen alleen maar aangeven dat met elk merk modeltrucks wel wat is !!!

Natuurlijk hadden ze de zonneklep donker transparant kunnen maken en in ieder geval die kruisjes achterwege kunnen laten.

Een aantal jaen geleden ± 5 jaar geleden) heb ik een keertje een schriftelijke briefwisseling gehad met Tamiya over de detaillering
    Hierop werd nogal arrogant op gereageerd, dus ik zelf ben wel een beetje klaar met Tamiya, ondanks dat ze toch best leuke modellen bouwen !!

P.S. Zijn die kruisjes niet te verwijderen ???
    Mogelijk de zonneklep in kleur meespuiten ??

11. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Nee dat hoeft niet eens Piet..
    Je kan gewoon smoke paint gebruiken dan is deze donker en n beetje transparant.
    Maar dan vallen de kruisjes minder op..

12. Norbert kok

Norbert kok

Lid geworden:
    16 feb 2006
    @ Piet,
    Ik voelde het ook niet als kritiek op mij hoor. Ik deel je mening wel. Natuurlijk is het ook leuk om dingen aan te passen en te veranderen. Ik zelf heb voldoende gereedschap om dingen te veranderen en te maken. Maar ik ga er ook vanuit dat niet iedereen dit heeft of kan.
    Al met al maak ik er een leuk truckje van met een leuk verslag.

groeten Norbert

13. Norbert kok

Norbert kok

Lid geworden:
    16 feb 2006
    Zo, de bull-bar is klaar nu alleen nog het gaas monteren op de bull-bar.
    Daarna weer lekker verder met de actros.

Groeten ,Norbert

14. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Mooie bar.... Lekker bezig!

15. oonsjan

oonsjan

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Hallo Norbert, als eerste gefeliciteerd met je nieuwe actros, ik heb je topic tot nu toe door gelezen en ben het wel eens dat de details van tamiya wel iets beter mogen, wat mij wel opviel aan je bull bar (die wel mooi geworden is) zijn de "scherpe" hoeken onderaan, ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgend mij mogen er geen scherp uitstekende delen aan de voorzijde van een voertuig zitten (volgens de wet).
    zelf trek ik me daar niet alles van aan, ik bouw wat ik mooi vindt maar ik weet niet hoe jij daar over denkt.

afz jan

16. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    een bullbar is zoiezo verboden in nederland maar word gedoogd

17. Norbert kok

Norbert kok

Lid geworden:
    16 feb 2006
    hallo Jan,
    De bull-bar is naar dit voorbeeld gemaakt en daar zitten ook wel de scherpe hoeken aan.
    Ook steken deze hoeken niet buiten de auto.

Groet, Norbert

18. randy kolenbrander

randy kolenbrander

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    hele mooi bullbar, wel raar het is een modeltruck en geen echte! en naar mijn zins gaat het om dat hij er mooi uit ziet en een paar scherpe hoeken op schaal 1:14 dat is toch eigenlijk niets.

De rdw zal je maar beboeten hahahahh

19. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Norbert,

De bullbar is super mooi gebouwd door jou, maar ik vind het jammer dat je deze op de nieuwe MB Actros zet, nu zie je het nieuwe voorfront nauwelijks.

P.s.
    Norbert, dit is mijn mening, dit hoeft jou mening niet te zijn hé !!

20. randy kolenbrander

randy kolenbrander

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    ben het eigenlijk wel met je eens! de neus is al zo mooi.

Deel Deze Pagina