New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Discussie in 'Multicopters' gestart door Jan Belt-CP V2, 10 jul 2013.

  1. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Filmpje: instellen DX-6 vs Blade 350QX
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=H4BkTSqPUTI


    Jan
     
  2. Jeronimos

    Jeronimos

    Lid geworden:
    1 okt 2013
    Berichten:
    8
    goeiedag,
    Net nieuw hier. Ook net in het bezit van de 350 qx. In combinatie met DX7s. In het begin wat moeite gehad met binden en instellen, maar uiteindelijk gelukt en hij vliegt super. Echter, al wel gecrasht en props afgebroken. Ik denk echter wel dat dit (tot nu toe) aan mij zelf heeft gelegen.
    Ik hoop dat er snel andere (betere kwaliteit) props te verkrijgen zijn.
    Ik weet even niet of ik deze vraag ier nu kan/ mag stellen, maar weet iemand of de 350 qx uit tebreiden is met uitlezen van waardes, zoals accuspanning/ hoogte e.d.?
    Ik zie wel een aansluiting op het mainboard zitten, maar weet niet waar die voor is?
    groet Jeroen
     
  3. GerbenV

    GerbenV

    Lid geworden:
    30 sep 2013
    Berichten:
    7
  4. 4me2

    4me2 Guest

    Hi,

    Ik heb ook een Blade 350 met een DX6i en dat is geen enkel probleem

    Dus, echt HEEL goed de stappen volgend in de instructie
    (zoeken op Guido instructie DX6i) van Youtube I5U9Lj-4Z94[/media] QX settings for DX6I -Blade 350QX instellingen Spektrum DX6i - Instructie video - YouTube

    als je dat doet werkt alles.
    Probeer alleen niet bijvoorbeeld de Throttle andersom (reverse) te zetten
    want dan starten de motoren niet meer

    4me2
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Jeronimos

    Jeronimos

    Lid geworden:
    1 okt 2013
    Berichten:
    8
  6. 4me2

    4me2 Guest

    Hi,

    Ook ik vlieg na vroeger veel met 60 size brandstof heli gevlogen te hebben met dit leuke speeltje (Blade 350)
    Om eerlijk te zijn, er is geen echt verschil met de phantom of de Walkera.
    Ze hebben allemaal min of meer dezelfde techniek

    Ik heb echter 2 zaken die ik lastig vind

    1: Ik vlieg "reverse throttle"
    dat wil zeggen stick omhoog, Gas "0" stick omlaag, Gas 100%
    Toen ik de Throttle op R (reverse) zette in de DX6 wilde de Blade 350 niet meer starten.
    Ten "einde raad" heb ik de draden van de potmeter op de stick maar omgesoldeerd :)
    wie weet er een "nettere" oplossing?

    2: Mijn model moet steeds na een accu wissel opnieuw "Binden" de blauwe lamp flikkert dan totdat ik de DX6i in bind modus zet.
    ik neem toch aan dat dat maar 1x zou moeten?

    Bij voorbaat dank, 4me2
     
  7. yamahaman

    yamahaman

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    606
    Locatie:
    Flevoland
    Goede informatie Gerben Thanks ,nu maar hopen dat de nieuwe props goed zijn en niet ontploffen :rolleyes:
    En dat de motorlagers duurzaam zijn.
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.036
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik krijg dat formulier niet ingevuld, wat doe ik fout ?
     
  9. yamahaman

    yamahaman

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    606
    Locatie:
    Flevoland
    Als Pdf opslaan en dan als bijlage via je eigen mailbox verzenden.;)
    Succes
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.036
    Locatie:
    Nootdorp
    Gelukt :)
     
  11. 4me2

    4me2 Guest

    Hi, mocht je probleem nog niet opgelost zijn, Ik ben ook Mode 2 reverse throttle (trekkend gas).
    Ik heb de DX6 open gemaakt en de rode en zwarte draad van de potmeter van de gas stick omgesoldeerd (doorknippen, aan elkaar zetten met krimpkous)

    Nu vliegt het prima met de DX6

    4me2
     
  12. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp

    Voor mij hoef je als Nederlandse klant dat formulier helemaal niet in te vullen, neem contact met je winkelier op en het moet in orde komen:cool:


    Jan
     
  13. yamahaman

    yamahaman

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    606
    Locatie:
    Flevoland
    Zit ook wat in Jan :D
     
  14. Jeronimos

    Jeronimos

    Lid geworden:
    1 okt 2013
    Berichten:
    8
    had het formulier ingevuld en zowel naar HH gestuurd als naar mijn lokale retailer.
    vanuit HH kwam hij snel terug met als antwoord dat je dit dient te regelen met je lokale retailer omdat je van buiten de US bent. (klinkt logisch)
    Lokale retailer heeft aangegeven dat het goed komt en dat via vertegenwoordiger in NL eea geregeld gaat worden
     
  15. martin_rc

    martin_rc

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    56
    Heren 350QX vlieger's hier de Bulletin van HorizonHobby :

    350QX – Blade 350QX Product Bulletin
    02.10.2013



    Product: Propellers van de Blade 350 QX(BLH7800, BLH7880) zonder „B” markering.
    Probleem omschrijving: In een klein aantal gevallen heeft de propeller defecten vertoond.
    Wat te doen: Volg de onderstaande handleiding wanneer u deze defecten heeft geconstateerd bij de propellers van uw 350QX. Horizon Hobby biedt u vervangende propellers en bevestigingsschroeven aan.
    Wij verwachten deze in de loop van oktober 2013 te leveren.

    Actie:
    1.Neem contact op met de Service van Horizon Hobby per e-mail: service@horizonhobby.de of per telefoon +49 4121 2655-333 om nieuwe propellers en schroeven te bestellen.
    2. Verwijder de accu uit de 350 QX.
    3. Schroef met een 2mm inbussleutel de propellers los, let goed op welke kleur en draairichting op welke motor zit, en verwijder de propeller.
    4. Gooi de oude propellers weg, gebruik deze niet meer.
    5. Plaats de vervangende propellers, let op de draairichting, motor 1 en 4 pijltje met de klok mee, motor 2 en 3 pijltje tegen de klok in.
    6. Schroef de met B gemarkeerde propellers op de motor. De schroeven zijn reeds van borgmiddel voorzien. Gebruik absoluut geen vloeibaar borgmiddel.

    WAARSCHUWING Gebruik geen vloeibaar borgmidel

    7. Draai de schroeven met een 2.0mm inbussleutel vast en dan nog 1/12 draai verder.

    Draai ze zeker niet te vast aan!
    Voor verdere vragen gelieve contact op te nemen met Horizon Hobby Service Germany.

    Alle aanvragen dienen op deze manier gedaan te worden,
    Hierdoor blijft er voor HorizonHobby overzicht en worden er geen dubbele leveringen gedaan,

    Verder wordt er aangegeven indien je propellors geen scheurtjes vertonen ( aan onderzijde prop ) of schade door crashes, er gewoon met de quad gevlogen kan worden.

    Namens HorizonHobby,
    Martin MRHobby Modelbouw.
    www.mrhobby.nl
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.036
    Locatie:
    Nootdorp
    Vreemd, eerst zeggen zij dat er niet meer mee gevlogen mag worden en nu is het plots bijgesteld want de kans is zeer klein. Ik beperk het met wat hooveren met de fpv en ga niet de props eraf halen om haarscheurtjes te zoeken :cool:
     
  17. Jeronimos

    Jeronimos

    Lid geworden:
    1 okt 2013
    Berichten:
    8
    Ahum, 1/12 verder draaien. Nu maar hopen dat ik niet 1/10 vaster draai;-)
     
  18. Sjurk

    Sjurk

    Lid geworden:
    21 dec 2010
    Berichten:
    87
    Argh! Waarom heb ik dit niet eerder gelezen?

    Mijn 350 is in ieder geval een uurtje geleden vanaf een meter of 10 uit de lucht komen vallen omdat een rode prop uit elkaar knalde...
     
  19. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Hele ongebruikelijke manier van uitdrukken. Als je 30° zegt weet iedereen wel zo'n beetje hoeveel dat is. En dan mag er best nog "ongeveer" voorstaan, want het is ook niet meer dan een vuistregel.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  20. Sjurk

    Sjurk

    Lid geworden:
    21 dec 2010
    Berichten:
    87
    De crash:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina