Ik heb zonet m'n heli ontvangen en probeer deze te starten maar niks werkt. De Xtal's heb ik ingezet: TX in zender en RX in heli, klopt dit? Ik heb ze met de tekst naar boven ingezet, wat mij het meest logisch lijkt! Als ik de batterij aanzet knippert de gyro eerst snel en daarna om de seconde.. Geen enkele servo werkt Op de receiver zijn volgende poorten aangesloten: 1234 6 (5 en 8 niet). Ik zie wel dat op de receiver 41mhz staat en de xtal's zijn 40mhz (40685), kan dit het probleem veroorzaken? Weet er iemand raad????
Het is duidelijk dat je ontvanger de zender niet "ziet" De gyro kan om twee redenen zo knipperen. 1 zender uit/geen ontvangst 2. staart trim ruim uit het midden. aangezien geen van je servo's reageren (de gyro zocht alleen voor de staart servo) denk ik dus dat je ontvanger niet je zender ziet. Aangezien je gyro wel oplicht krijgt je ontvanger wel spanning... Dus als de ledjes op je zender ook goed aangaan (tenminste de rode en de gele) moet het aan de kristallen liggen.. Deze komen normaal als een setje. Ze moeten dezelfde frequentie hebben. RX gaat in de Heli. TX in de zender. Check alles even op nieuw en maak desnoods een fototje en plaats die bij je reply. Suc6 benno
Op de zender zijn de batterijen volledig geladen (groen ledje). Hoe kan ik de staarttrim regelen? Is dit op de Gyro zelf? Die staat nu in het midden. Ik heb deze al wat verzet maar het helpt niet. (Kan dit met de spanning aan of moet ik de batterij telkens loskoppelen?) Op de zender staan de trims allemaal netjes in het midden.
Op de gyro zit een instelpotmeter en een schakelaar.. Die schakelaar moet op rev staan de potmeter voorlopig ruwweg in het midden... Verder komen die later nog wel weer aanbod. Je moet je eerst concentreren op de overige servo's die moeten n.l. altijd reageren. Zoland dat niet werkt is er iets aan de hand met je zender/ontvanger. Het lijkt er op dat je de meest voor de hand liggende fouten al hebt bekeken.. Ik denk dat je nu hulp moet gaan zoeken met de hele set.. Hier thuis zou ik nu een andere zender, ontvanger, x-tal setje, enz... gaan proberen.. Maar als beginner zul je die wel niet op de plank hebben liggen. Dus onder de arm en naar de dichtsbij zijnde hobby zaak. suc6 Benno benno
Nog 1 niet onbelangrijke tip: Haal stekker van de hoofdmotor even los uit de ontvanger Als de ontvanger plots mocht besluiten iets te gaan doen, wil je niet dat hij opeens de heli tegen het plafond parkeerd. Heb je ruzie met de mede huisgenoten vanwege strepen op het plafond en je heli is waarschijnlijk kapot (in het beste geval) Bij mijn piccolo zet de ontvanger de hoofdmotor volgas als hij geen signaal ontvangt (op een minder fijne manier achter gekomen) En ik denk dat de laatste tip in jouw geval het beste zal werken... Terug naar de winkel en doorvragen tot het geheel wel werkt
Vrijdag ben ik naar de winkel geweest. Probleem lag inderdaad (zoals velen hier al vermoeden) aan de x-tal's. Ze hadden natuurlijk geen x-tals van esky liggen. Dan maar met andere geprobeerd van een ander merk, maar deze werkten niet goed. De servo's maakten ongecontroleerde bewegingen. conclusie: Wachten tot de juiste x-tals binnen komen . Eerste vlucht hiermee vertraagd met enkele dagen...
Als je nu even laat weten waar je woont??? Ik heb hier sinds gisteren een orginele set over omdat ik ee nieuwe zender heb.. (daar paste het esky zender xtal dus ook niet in.)
Ja ik kan ze wel op de post doen maar dan heb je ze net zo snel als je eigen set.. Ik zie dat je je profiel hebt aangepast.. Wel zo makelijk.. Suc6 Benno