Tijdens de RJD lanceerdag (AGM ) zijn er twee records gesneuveld . Het hoogte record voor water raketten staat nu officieel op 126 meter . Voor raketten zonder launch tube. (Stefan Meyer) Het Nedelandse Hoogte record voor G klasse raketten staat nu op 1022,81 meter. Gevlogen met een Magnum Opus. (en ik ben de trotse eigenaar van dat record;-) ) magnum upus -> Cavemanrocketry Zodra ik de vlucht data heb zal ik die hier ook even posten. Als de motor gedaan heeft wat ik uitgerekend had dan is de raket met iets meer dan 200 g uit de toren gekomen. En moet een gemiddelde versnelling gehad hebben van ergens rond de 30 G. De officiele maximaal behaalde snelheid met de raket is 1164,68 km/h geweest. (volgende keer gaat hij sneller dan het geluid ) Het record is Officieel geregistreerd voor Nederland. Mogelijk heb ik ook een Europees record.
Gefeliciteerd met je record! echt erg mooi zijn er ook filmpjes van gemaakt ? zowel jouw als het record met de waterraket ?
ik heb nog geen filmpjes van de des betreffende raketten, maar als je dit linkje blijft volgen dan zal er wel een en ander voor bij komen Raketenmodellbau.org - Forum - RJD 2009
Ik heb ook het snelheids record op de RJD te pakken Er is een snellere vlucht gemaakt maar die is niet officieel gemeten. Een sonic plop op een G125 gaat echt snel (mach 1,25 moet lukken)
En nu ook officieel geregistreerd :-D Toch wel een goed gevoel, die Duitsers op hun eigen terrein verslaan ;-)
Die duitsers hebben kennelijk weinig vooruitgang geboekt sinds de V1 en V2... Gefeliciteerd hoor! Ik heb nul verstand van raketten, maar ik kan me voorstellen dat je trots bent op zoiets.... Dirk