nieuw project

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door fc3003, 16 dec 2006.

1. fc3003

fc3003 Guest

xxxx

2. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    kom maar op met een bouwverslag!!!:D

3. Peter-Jan

Peter-Jan

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Gaaf ding!

4. fc3003

fc3003 Guest

xxxx

5. fc3003

fc3003 Guest

xxxxx

6. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Voor de Pfeffers geldt eigenlijk precies hetzelfde als voor de Jena: ik heb zowel een gloednieuwe (maar niet in doosje en zonder gebruiksaanwijzing) als een gebruikte, nog geen van beide heb ik laten lopen, ze komen uit het oostblok, maar hebben een goeie naam. Hoewel het al een oud ontwerp is zijn ze in ieder geval nog in de jaren '90 geproduceerd. ik weet niet of dat 'echte' preffers of replica's zijn.

Bij John Goodall in Engeland (www.bamopro.co.uk - mijn nieuwe komt daar vandaan) zijn ze prijzig (in euro's ongeveer 115 tot 130 euro excl. verzendkosten), ondanks dat ze blijkbaar nog nieuw en in voldoende mate verkrijgbaar zijn (hij heeft ze altijd wel in de lijst staan), dus dat is een indicatie dat het gewilde motortjes zijn. Lijkt me lange slag, dus een Mills achtige motorloop, prima voor sportmodelletjes!

Het boek van Vic Smeed waar het model in staat ken ik. Ik heb het zelf niet. De meeste modellen van Smeed hebben ongeveer dezelfde opzet, de ene keer met een romp van plankjes, de andere keer een latjesromp (bijvoorbeeld de Tomboy) en dan weer een romp met stringers (Mam'selle). Het leuke is dat als je iets aan de vorm verandert je het nu je eigen ontwerp mag noemen en een naam mag geven!

Ik ben momenteel zelf bezig met de Poppet van Vic Smeed voor een Russische Mills verkleining, de 0,4cc van Dave Banks.

Bouw ze tussen kerst en oud en nieuw! PP

7. fc3003

fc3003 Guest

xxxxx

8. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Hee Joost, ik ken je nog niet persoonlijk, wel van mailcontacten. Als ik had geweten dat jij het was, dan had ik ook geweten dat ik jou niets hoefde te vertellen over motoren of modellen. Je gebruikt het zelfde fotootje als Hans de Bruin, niet? Van een ED Bee. Hoe gaat het met de verkoop van boeken? Ik heb nog een in Nederland wonende maar van oorsprong Engelse modelvlieger (die ik ken van indoorvliegen, F1D en M) daarop attent gemaakt, heeft hij nog contact opgenomen?

Ander sportvliegnieuws: ik kom geregeld toestellen tegen die door anderen gebouwd zijn en waar zij van af willen. Ik zeg daar geen nee tegen, vooral omdat ik zelf door tijdgebrek niet zo'n produktieve bouwer ben. Zo heb ik vorig jaar de laatste Topsiel (30-35 jaar oud?) overgenomen van de ontwerper (nog steeds in perfecte staat, bekleed met rode zijde, geweldig gebouwd, voor een Merlin op zijn kop, primen is een probleem en ik krijg hem er dan ook nog niet in gestart), een eveneens perfect gebouwde Pou du Ciel van Aeromodeller, recent gebouwd door Henk van Hoorn en nog niet gevlogen (de wakefieldvlieger, eveeneens perfect gebouwd en afgewerkt, voor een 0,55cc PAW die ik nog moet installeren), en tenslotte ... een dubbel formaat Bugaboo van Jan Bakker met een 1,8cc Super Atom Tsjechische replica, waarvan echter het onderstel en de staartvlakken ontbreken zodat ik die moet bijbouwen. Dat wordt weer leuk vliegen komend seizoen.

9. fc3003

fc3003 Guest

xxxx

10. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Joost uit IJmuiden, dan moet jij toch Joost Bakker zijn, de ontwerper van de Bugaboo, of heb ik weer te snel geconcludeerd?

Deel Deze Pagina