Jaja, Sinterklaas was erg vroeg dit jaar..... M'n wapen voor de wedstrijden van volgend jaar 8) Nu maar hopen dat de Kerstman de servo's ook een beetje vroeg aflevert, zodat ik tijdens de donkere dagen rond de kerst die dingen kan gaan inbouwen. In de vleugels komen 3150's van Futaba, net als op richting. In de romp komt de HS-5965MG van Hi-Tec. Samen met een 1300mA accu van GP en 8.40 van Schulze wordt het een beetje proppen, maar dat gaat lukken. Grt Nick
Gefeliciteerd! Prachtige kleurcombinatie? 8) Is een S3150 voldoende op je flaps? Waarom geen DS386? [offtopic] (voor mijn Supra twijfel ik nog een beetje tussen de S3150 of DS386 voor de flaps welke toch 800mm lang zijn en gemiddeld 60mm diep...) [/offtopic]
Berrie, De 3150's hebben MG, de 368 niet. Dan zou ik de DS3068 moeten nemen. (maar die zijn nog duurder !!! 8O ) Tevens zijn de Futaba's zoveel gebruikt in de "scene" , dat zit wel snor. Ook zijn de 3150's lekker dun : 10mm. Ik durf ze je wel aan te raden Trouwens, mooi project die Supra !!!! Grt Nick
D'r zwerf hier een bouwdraadje van op het forum.... Blij dat ze in de F3bscene ook veel gebruikt worden. Daar zullen ze bij tijd en wijle stevig "mishandelt" worden... Ik heb er nu 5 in gebruik op m'n Pike Superior achtige kloon (in electrouitvoering) en ben zeer tevreden over de servo's! Maar ja, het kan altijd beter denk je wel eens. De prijs/kwaliteitverhouding is erg plezierig bij de S3150. En ze zijn idd erg dun! Dat heb je ook wel nodig als de vleugeldikte waarin je ze in wil bouwen tussen de 8 en 7.7.% ligt...
Proficiat Nick, als jouw Victor net zo goed vliegt als hij er uit ziet hoef je je over volgend jaar geen zorgen te maken. BTW, de S3150 is een prima keuze voor flaps en airlorons, het beste met servoraampje http://www.servorahmen.de/html/typ_robbe11.html te gebruiken. Past als gegoten in de Victor.
heey nick, is de romp er zijn dit nieuwe vleugels of nog steeds dezelfde als vorig jaar? mis het f3b of en toe toch nog wel even stiekem! vooral speed en rakken zijn altijd weer leuk om te vliegen EN te zien. hoop dat het een beetje gaat lukken met inbouwen, met je arm enzo. maar dat zal wel goedkomen. spreek je nog wel op de club, laterz niels
Jazeker, ik word bijna ervaren in het inbouwen van die dingen ;-) Grt, Nick ps : Niels, V-tail romp kopen ???
als je ook nog een setje 2de hands vleugels erbij kunt doen?? kan roel zijn vleugels dan ook wel lenen. hij vliegt toch alleen maar de wedstrijden, kan ik mooi vrije tijd vliegen met zijn vleugels see ya, niels
Hallo Nick, Heb je dit schitterende toestel via pollack duitsland moeten kopen? Succes met bouwen! Groet Johan
Hallo Johan, Dank voor het compliment. De kist heb ik niet bij Pollack gekocht. Kan 'm daar trouwens ook niet op de site vinden. Je bedoelt toch http://modellbau-pollack.de ??? Weet niet of het interssant is om foto's van de inbouw te tonen.... Kan d'r anders wel een paar jpeg'jes tegenaan gooien. Grtz, Nick
gooi ze maar. Is toch altijd fijn om te zien hoe mooi het allemaal afgewerkt is tegenwoordig. Mooie kist. Moet het ook zalig doen aan de helling denk ik. Greetz Tim
Dacht dat het model was van Lubos Padzderka? Heb in januari een romp en stabilo besteld van een eraser en me direkt bij Lubos gemeld. Lubos verwees me naar Pollack welke de importeur is voor europa. Tot op heden nog nix ontvangen ondanks veel getelefoneer en frustraties mijnerzijds. Erg onsympathiek figuur die pollack. Ik was echter verbaasd toen ik zag dat iemand een victor had weten te bemachtigen. Het blijven super modellen. Veel bouw plezier, en laat maar zien hoe je het aanpakt. Groet Johan
Helemaal juist Johan, de Victor wordt door Lubos gebouwd en de "officiele importeur" voor Europa is Gerard Pollack. Indien je modellen of onderdelen van Lubos Padzderka modellen zoekt kan je beter contact opnemen met Hans Bakker. Hij kan jou gegarandeerd verder helpen. :idea:
Klopt wat je zegt Arnout. Trouwens, wat Delta Johan meldt over Pollack is volgens mij ook waar. Heb al meer van deze verhalen gehoord over deze firma.... Mijn Victor is een soort "directe import". 8) Grt Nick ps : ik pb je het mailadres wel.
Hallo Nick, Persoonlijk ken ik Gerhard Pollack van de Holland Glide F3J wedstrijden en van zijn meetings op de Koralp in Oostenrijk als een rustige en vriendelijke man. Hij komt aan de telefoon voor ons misschien wat "brommerig en nors" over maar dat zit een beetje in de aard van de Schwaben. Vooralsnog is Modellbau Pollack in ieder geval bij mij nog altijd hun afspraken stipt nagekomen. Maar zoals reeds gemeld loopt nu alles via Hans.
Mijn probleem is dat ik al heb betaald en de heer Gerhard pollack nix leverd en wanneer ik hem beleefd vraag mijn geld terug te storten hij de haak op de telefoon gooit.... Na 11 maanden mag je toch verwachten dat er iets geleverd moet kunnen worden?
Tjonge Johan, dat is knap kl........ 11 maanden is helemaal van de gekke. Had jij Pollack zelf aan de lijn of een van zijn medewerkers? Er moet toch een gedegen verklaring zijn voor deze levertijd. Als ik het goed begrijp heb je bij Pollack onderdelen besteld voor een model van Lubos Padzderka. Ik zou hoe dan ook toch even kontakt zoeken met Hans, hij gaat regelmatig naar Lubos, misschien kan en wil hij je wel verder helpen. :idea: Een nieuwe klant voor de toekomst is toch nooit weg......
Het schijnt dat de heren Padzerka en Fusek (www.f3j.cz) een grote order hebben die veel productie-capaceit vraagt. Maar dat zou geen reden mogen zijn om een bestelling zo lang te laten wachen. Of leveren, of geld terug. Toch ? Grtz Nick
Dat is juist Nick, men heeft schijnbaar een grote opdracht Aspire F3J gekregen. De levertijden van dit model lopen behoorlijk op.