(Kwam dit net tegen op een ander forum) JetJoe levert turbinemotortjes, startklaar of in (voorgebalanceerde) kits. Kale kits beginnen bij $599, een complete kit met ECU & starter is er voor $949. De firma schijnt Chinees te zijn (aan het Engels te zien in elk geval wel ) Specs: Length (from top inlet to tail cone end) 156mm Diameter 90mm Weight 850grams Thrust idle 0.40kg Nominal EGT 630Deg C Fuel Jet-A, Kerosene Lubricant Turbine oil or Two-Stroke oil to TCW-3 Spec. Max Thrust 12lbs (5.5 Kgs) No way dat ik in staat ben een snel jet-toestel te vliegen, maar bij dit soort prijzen gaat het toch kriebelen Ik ben benieuwd hoe deze motoren presteren...
949 dollar voor een complete kit? Damn, dat begint betaalbaar te worden alleen dure ontvanger en servo's edg nodig... totaal nog steeds prijzig...
Hier volgt de prijs lijst , ik heb een mailtje gehad van combos en ze kunnen alle onderdelen in oktober leveren. -------------------------------------------------------------------------------- Item Description of combo Turbine basic Baby Joe (JJ-1200) Kit $599.00 Turbine basic Baby Joe (JJ-1200) Assembled $699.00 Manual Combo 1 Baby Joe assembled turbine with Handy starter unit $829.00 Manual Combo 2 Baby Joe assembled turbine with On board starter unit $829.00 Manual Comb0 3 Baby Joe kit turbine with Handy starter unit $729.00 Manual Combo 4 Baby Joe kit turbine with On board starter unit $729.00 Fadec Combo A Baby Joe Assembled + Full auto Fadec ECU set $1,049.00 Fadec Combo B Baby Joe Assembled + Semi auto Fadec ECU set $949.00 Fadec Combo C Baby Joe kit + Full auto Fadec ECU set $949.00 Fadec Combo D Baby Joe kit + Semi auto Fadec ECU set $849.00
The world cheapest micro turbine. welcome to "Jet Joe" micro turbine homepage! Turbine engine model are no longer a very expensive in RC Jet field We are the company who make it happen to let any one can afford to buy a powerful, precision and modern engine for your hobby collections or flying a real jet plane. We are a precision engineering company, supplier of high precision parts for the aviation and aerospace industry. The turbine engine model ' Baby Joe ' is a thrust of 12 Lbs,They are produced using the latest CNC technology and the aerospace material.. We are able to guarantee quality, quick service and repair. We keep all needed spare parts in stocks and in large quantity. For the price of US $699.00 you can get a complete assembled ' Baby Joe ' mini turbine or you can get a set of kit only US $599.00 for enjoy the assembling by yourself. Specifications of 'Baby Joe' JJ-1200: Length (from top inlet to tail cone end) 156mm Diameter 90mm Weight 850grams Thrust idle 0.40kg Nominal EGT 630Deg C Fuel Jet-A, Kerosene Lubricant Turbine oil or Two-Stroke oil to TCW-3 Spec. Max Thrust 12lbs (5.5 Kgs)
In de RC Jets Digest #2848 kwam ik het volgende tegen. Hierbij de volledige tekst. (de 'waarheid' zal zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen)
Toine, Op de foto's kwam de motor mij ook wel een beetje bekent voor maar dat hoeft nog niets te betekenen. Wat ik me wel afvraag is "Wie zijn (is) JoeJets?" Ik heb er nog nooit van gehoord en ook op andere (buitenlandse) forums heb ik tot nu toe nog nooit iets over gelezen. En dan ineens zijn ze daar met een goedkope en, volgens hen, super Jet motor. Als het inderdaat zo is dat ze een WREN motor nagebouwd hebben is dat niet erg netjes. De vraag is natuurlijk wat kunnen de mensen van WREN eraan doen. Ik ken de mensen van WREN, ik heb diverse keren met hen gevlogen in Engeland. Ik was er ook bij toen Mike zijn turboprop voor de allereerste keer goed draaiend had. Die avond ervoor had hij nog zitten slijpen aan de schoepen van het turbine wiel omdat tijdens een eerdere proefrun de motor nog steeds veel te heet werd. De volgende dag was hij op een show waar ik ook was en nog voordat het publiek kwam ging hij de motor nog een keer proef laten draaien. Toen het slaagde en de motor niet meer te heet werd terwijl de prop verschrikkelijk hard draaide stond hij te springen van vreugde. Later op de dag heeft die turboprop nog menige tank leeg gedraaid voor het toegestroomde publiek. Het is erg zuur om dan anderen er met jouw werk vandoor zien te gaan. Zou het dan toch zo zijn dat het te mooi is om waar te zijn?
Tja, veel modelturbines lijken op elkaar op een afstandje; dat moet haast wel. Als Wren aan kan tonen dat het toch een kopie is, dan kan de import van die motoren (bijv. in de EU of de VS) verboden worden. Tegen individuele pakketjes uit China doe je echter helaas niets. Ik kan me ook goed voorstellen dat je je nogal rot schrikt als je opeens een concurrent krijgt die een vergelijkbaar product op de markt zet voor minder dan de helft van jouw prijs. Als het dan ook nog eens een kopie van jouw ontwerp is... Wat betreft de kwaliteit... die zal nog moeten blijken. 2 mensen op RCGroups hebben er al één besteld; ik ben benieuwd naar hun bevindingen. Ik denk overigens dat je de kracht van goedkope arbeid niet moet onderschatten, en dat het in principe mogelijk is om voor zo'n lage prijs een goede turbine te leveren, ondanks de bedenkingen van Wren. Heh, ik heb een Chinese DVD-speler die minder kostte dan de inktcassette in mijn printer, al heel wat uurtjes werk erop heeft zitten, en véél meer kan dan dat kreng van JVC die 350 euro kostte en na een jaar stuk ging. Maar goed... een DVD-speler spuugt tenminste geen gloeiend hete stukken metaal in je smoel als hij kapot gaat
Niets nieuws onder de zon zou ik zeggen. We zien het overal, ook bij de gewone verbrandingsmotoren. Er zijn merken die jaren research doen voor ze iets op de markt brengen en er zijn merken die gewoon een micrometer hanteren en alle maten overnemen in hun eigen "ontwerp". Blijkbaar kun je er niet veel aan doen want zelfs OS en andere merkmotoren hebben ook steeds bot gevangen bij het indienen van een claim. Blijkbaar is één vijsje veranderen in een gestolen ontwerp genoeg om je intellectuele rechten niet meer te kunnen doen gelden. Zal dus ijdele hoop zijn voor de mensen van Wren. Tevens kunnen we dat als consument maar toejuichen natuurlijk. Stevo