de stroom van nieuwe micros houdt maar niet op. deze is zonder flybar, en met metalen kop. http://www.e-copter.com
Een kleine is al instabieler. En dan nog flybarless vliegen ook? Misschien vliegt het wel directer en reageert hij niet zo traag. Edit: Wow heb net dat filmpje gekeken. Toch zeker niet onaardig. Ziet er redelijk stabiel uit. Maarja we weten natuurlijk niet wie er achter de sticks zit. Heb hem ook helemaal niet inverted zien gaan. Het is toch een CP? zou ik dan toch zeker even showen. 25 minuter op 3 lipo cellen 8O, das niet misselijk!
Zonder flybar is vooral heel mooi op schaal heli´s. Indoor schaal volgend indoorseizoen? Dit is wel een hele mooie. Vooral de landing vond ik goed. Heeft deze nu één of twee motoren, ik kan de besturing / aandrijving van de hekrotor niet helemaal goed zien. Is dit een commercieel produkt, het internet-adres is wat vaag.
Leuk filmpje, en de heli netjes geparkeerd achter in de laadbak. Moet zeker iemand zijn met toch aardig wat vlieg skills. Ed
en zonder flybar bestaat het grond-effect niet meer heb ik me laten vertellen...mmm, ziet er toch wel erg mooi uit... Niels
Haha als ik die berichten zo lees lijkt het nog een wonder dat de meeste modelbouw heli's met flybars vliegen
8O Zonder rotor bedoel je zeker :wink: Ik heb me altijd laten wijsmaken dat een rotor zonder flybar moeilijker stabiel te krijg is en veel sterkere servo´s vereist vanwege de gyro werking en stuurbekrachtingfunctie van de flybar. Het schijnt ook dat kunstvlucht met een rotor zonder flybar niet mogelijk / moeilijk is. Bij grote heli´s komt echter een rotor met flybar bij mijn weten niet voor. Wie weet het echt. Ben wel benieuwd?
@Eelco De flybar is de referentie voor het regelsysteem in de rotor en het is een mechanische versterker (daarvoor zijn de paddles nodig). Dus inderdaad minder stabiel en de servo's krijgen het zwaarder te verduren. De eerste rigid-rotors werden gevlogen met gyroscopen op nick en roll. De Bell UH-1 met Hiller rotor heeft een flybar. @Niels Onjuist.
Idd Ron Heb nog een plaatje geupload: De AB-212 ook wel bekend als de Huey heeft er ook een. Deze is mechanisch gedempt in tegenstelling tot de onze die aerodynamisch zijn gedempt.