En maar zoeken en zoeken waarom dat nieuwe FPV setje van Immersion geen beeld wilde geven. Niet moeilijk... De oude camera werkte op 12v, de Immersion zender geeft maar 5v. Welke camera is goed en goedkoop en werkt met een Immersion setje? M'n vorige camera kwam van securitycameras2000, maar daar lijken ze geen 5v camera's te verkopen. Alle suggesties (en pb's met links) zijn welkom!
zelf ooit zo'n dergelijk onderzoek gedaan, hier mijn resultaten mini-micro-nano-cams-deze-heb-ik-gevonden ik heb zelf de MC495A 520 VTL genomen, is 5v. Of die goed is, geen idee, heb weinig vergelijking... volgens mij wel redelijk
Als je toch onderzoekt... kijk dan even naar dit RCtechnics Ben je overal vanaf en heb je gelijk keuze genoeg inzake 12 volt camera's.... zijn er speciaal voor.
Misschien niet zo geschikt voor FPV, maar toch: Mini Video Audio CCTV Security Camera MIC with 3.7mm Pinhole Lens Stekkers + dikke gedeelte eraf knippen en je hebt een 5v cam. Martin
Ik ben nog even aan het kijken wat ik ga doen. Welke resolutie is trouwens aanbevolen? En wat zijn de voordelen m.b.t. hogere of lagere resolutie? Ik heb nu momenteel zo'n Sony 1/3 420TVL 12v. Behouden of nieuwe kopen met beter resolutie? Ik gebruik trouwens een lcd-scherm, geen goggles ofzo.
Dat klopt. Daarom zei ik ook dat je het dikke gedeelte eraf moet knippen (+ de stekkers). Intern werkt de camera gewoon op 5V. Martin
Ik zie net dat mijn lcd-scherm een resolutie heeft van 480 (H) x 234 (V)pixels. Dan heeft het waarschijnlijk geen zin om een fpv camera te nemen met een grotere resolutie dan van de 420TVL, die is nl. al 628(H) x 582(V). Audio of geen audio nemen bij nieuwe cam?
Belangrijker dan de resolutie vind ik de belichting vd camera. Ik heb zelf de volgende camera recent besteld: 600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR Color Board Camera with OSD Menu 2.8mm lens Daar zit oa wide dynamisch wrange op, waardoor zowel lichte (wolken) als donkere (grond) beelden behoorlijk goed belicht worden. Veel fpvers zijn erg enthousiast over deze camera! Kijk ook maar eens op youtube!
Prijs /kwaliteit vind je geen betere cam!! Ik gebruik hem op al mijn quads, is echt top!! Wel aan te raden de losse behuizing erbij te kopen , is dan netjes in te bouwen.
Uiteindelijk is het terug een 12v camera geworden in combinatie met een Immersion Stepup om van 5v naar 12 te gaan. Ik ben benieuwd of alles nu goed gaat werken. De camera zou vandeweek moeten toekomen met een paar kleine accessoires.
Ik snap het gebruik van zo'n stepup eigenlijk nooit zo goed, of vlieg je soms op 2s lipo's? Het converteren van een hogere spanning (12V) naar 5V en dan weer terug naar 12V gaat altijd gepaard met de nodige verliezen, extra complexiteit en extra gewicht. De meeste 12V camera's doen het nog prima tot zo'n 8V dus wat dat betreft kun je ook gewoon een 3s lipo aansluiten. Martin
Ik vlieg op 3s lipo's. Daar had ik ook aan gedacht, de camera direct voorzien van stroom via de lipo. Maar dan zat ik te denken, misschien geeft dat voltageverschil dan ook weer problemen (12,60v => 10,20v). Dus heb ik maar direct zo'n stepup genomen, blijkbaar perfect 12v de hele tijd. Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat Immersion zijn zenders niet aanpast naar 12v. Die 5v camera's zijn toch echt niet goed vertegenwoordigd. Het aanbod 12v camera's daarentegen is ongelooflijk groot.
Ja, dat begrijp ik ook niet goed. Misschien wordt via de zender gewoon de ingangsspanning doorgegeven, of gaat er wel gewoon 12V in? Een aantal 12V camera's, ik durf niet te zeggen de meeste, werken intern op 5V of nog lagere spanning. Je krijgt dan in jouw geval: 12V -> 5V -> 12V -> 5V. De genoemde 600TVL SONY SUPER HAD lijkt intern gewoon op 12V te werken. Trouwens, Bruce van RCModelReviews sluit deze camera aan via een 9V regulator (om de eventuele ruis weg te krijgen). Dus op 9V werkt deze camera nog goed. Met een 12V stepup krijg je ook een schone 12V (neem ik aan) dus dat is mooi meegenomen. Dan nog even over je lage resolutie LCD. Een hogere resolutie camera geeft geen enkel nadeel want het PAL/NTSC signaal is gewoon analoog; dezelfde grootte maar met meer detail. Met je LCD krijg je dus gewoon het hele beeld te zien. Andersom heb je wel een nadeel; een lage resolutie camera met hoge resolutie LCD geeft de beeldkwaliteit v.d. camera. Ik zou dus gewoon de beste prijs/kwaliteit kiezen zonder rekening te houden met de LCD. Voor het geld hoef je het niet te laten, b.v. de 600TVL SONY SUPER HAD kost nog maar €37.45 inclusief verzending. Martin