Beste lezers. Ik ben nieuw hier. Char 58 jaar oud en denk dat ik na deze koop weer deze hobbie erbij neemt. Ik vlieg ook met dji drones, maar dit was mn eerste hobbie tot aan mn 36 ste. Na paar keer gereden weer voel ik het alweer in mn bloed Nu mn vraag. Ik heb pas een reely iceland 4x4 nitro aangeschaft voor 35 euro. De wagen is na 2x rijden weggezet rond 2009 nadat een wiel eraf rolde. De auto is daarna de kast ingegaan wat ik geloof omdat alles schoon en nog nieuw er uit ziet. Zelfs de bodem plaat zit geen krasjes op. Nu werkt hij na verbazing binnen 5x trekken. Hoe mooi is dat voor 35 euro! Ik zit alleen met de zender. Die heeft geen fallback en slaat of via een storing van buitenaf of te weinig berijk op hol. De zender werkt op een kristal kanaal 52 en heeft een uitschuifbare antenne. Kan ik op de servos die er in zitten een nieuwe ontvanger en zender zetten?
Ah. Ok top. Ik zie veel zenders tegenwoordig maar heb je een tip? Moet rev op zitten. Anders blijf ik contra sturen , altans , de zender die erbij zit heeft dit.
Dat hebben alle moderne zenders wel. Er is tegenwoordig veel keuze uit betrouwbare (pistool) zenders. Bij jou in de buurt zitten vast nog wel een paar goede winkels.
Okijoko, thanks mensen Bij een rc shop zeggen ze, zeker ook servo vervangen. Ik weet voldoende..... voor nu. Gr Char
Totaal overbodig bij een goedkope zenderset. Ja, je zult zgn. analoge servo's hebben die niet goed willen werken op de huidige high end zenders (en zelfs via settingen gaat het werken) maar alle goedkope zendersets geven gewoon het juiste signaal voor je servo's.
Ja dacht ik ook al. Ze willen wat verkopen extra. Ik heb meer onderdelen moeten kopen als benzine paar boutjes voor de wiel, gloeiplug starter. Damn wat een prijzen vraagt deze, maar moest wel om de eerste keer te kunnen starten ff aanschaffen. Reserve onderdelen verder als gloeipluggen bestel ik op internet in 1 keer. Voor een glieiplug betaalde ik 21 euro en bij thuiskomst miste ik 2 wiel bouten in het zakje. Maar goed ben blij met de wagen, zo oud als hij is.
Dat klopt niet, 21 euro voor een gloeiplug? En wij lopen al te klagen om 15 euro voor onze turbo pluggen (die ook gewoon duurder zijn dan normale pluggen)
Nee en de onsteker 19 euro Maar goed , het rijd er wel door. Ik bestel een hoop voor de auto bij ali. Exact de zelfde filters die shops verkopen voor 10 euro, koop je bij ali voor 1.80 euro bijv. Een onsteker 4 euro met lader. Gloeipluggen 3.50 Enz. Ff goed review lezen van de verkoper. Koop daar ook mn dji props, tablet houders enz. Scheelt veel geld. Nadeel bezorging duurt gem 12 dagen, Maar geen probleem om mn set aan te vullen.
Ali vind ik geen vergelijk. Maar als ik zoek op een R3 plug kom ik hier in NL gewoon op prijzen van 8 tot 10 euro uit