Nieuwe quadcopter configuratie?

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Burt, 8 dec 2014.

1. Burt

Burt

Lid geworden:
    8 dec 2014
    Dag allen!
    Waarschijnlijk is het een alledaagse vraag voor jullie: is deze onderstaande configuratie goed? Heb ik alles besteld om een quadcopter te kunnen maken?

Ik twijfel over de moteurs. Hoeveel thrust zouden die leveren? Hoeveel schatten jullie dat mijn quadcopter weegt?

Ik twijfel ook over het distribution board. Er staat vermeld dat er maximaal 20A per connector op mogen. Zullen de moteurs dit overschrijven met de 30A ESC?

Motors + ESC + propellers: € 46,23
    4set/lot A2212 1000KV Brushless Outrunner Motor +30A ESC+1045 Propeller(1 pair) Quad Rotor Set for RC Aircraft Multicopter-in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group

Frame: € 23,10
    REPTILE500-V3 Quad-Copter Frame With Crab Landing Gear (White/Red) (EU Warehouse)

Propellers: € 5,37
    Slow Fly Electric Prop 1045R SF RH Rotation (4 pc)
    Slow Fly Electric Prop 1045SF (4 pc)

Batterij: € 22,58
    MultiStar High Capacity 3S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack

Charger: € 6,72
    Free shipping+Imax B3 7.4v 11.1v Li polymer Lipo Battery Charger 2s 3s Cells for RC LiPo AEG Airsoft-in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group

Control Board: € 26,25
    Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board (EU Warehouse)

Transmitter/receiver: € 24,36
    Turnigy 6X FHSS 2.4ghz Transmitter and Receiver (Mode 1)

Distribution Board: € 3,47
    Hobby King Quadcopter Power Distribution Board (EU warehouse)

Connectors x2: € 3,00
    PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)

Kabels: € 3,87
    10CM Male to Male Servo Lead (JR) 26AWG (10pcs/set)

TOTAAL: € 170

Daarnaast zou ik er ook een gopro camera onderhangen en heb ik dus ook nog een vraag over een gimbal. Is deze gimbal goed voor beeldvaste opnames? Hoe sluit ik deze aan? Is er een extra batterij nodig?
    http://www.aliexpress.com/item/Deta...-with-Motor-BGC3-1-Controller/1581189044.html

Mijn laatste vraag is dat er iemand van jullie een kleine schematische tekening kan maken wat aan wat moet verbonden worden met deze configuratie.

Zoals jullie zien ben ik een leek en zit ik met heel wat vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mvg.
    Bart Wante

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Kijk eens bij de bouwverslagen, en als je een leek bent, ga voor een bewezen werkende setup!

Deel Deze Pagina